Previous Page  3 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 60 Next Page
Page Background

Vakinformatie voor de

totale kappersbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen, The Netherlands

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.dekapper.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Jos Kennis (hoofdredacteur)

j.kennis@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Gerdo van de Peppel (verkoopleider)

g.peppel@gpmedia.nl

Jeroen Koebrugge (media-adviseur)

j.koebrugge@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit­

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Vaktijdschrift De Kapper heeft het HOI

Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is

gegarandeerd en gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst moment

ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Fotografie:

Maaike van Esch

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden ver-

veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door

middel van druk, fotokopie microfilm of

welke andere wijze dan ook, zonder voor-

afgaande toestemming van de uitgever.

De Kapper besteedt de grootst mogelijke

aandacht aan de juistheid van de informa-

tie die in het vaktijdschrift wordt opgeno-

men. Fouten zijn echter niet volledig uit te

sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan

ook op geen enkele wijze verantwoordelijk

voor schade, van welke aard ook, die is

ontstaan als gevolg van handelingen en/

of beslissingen die gebaseerd zijn op de

bedoelde informatie.

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708169)

de kapper

Vakinformatie voor de totale Kappersbranche

|

December 2016

|

14e jaargang no. 6

|

Prijs

10,50

COVERSTORY

DIAPASON

BY LISAP MILANO

EVENT

EXPERTS IN BUSINESS

Preview

COSMOPROF

2017

Deze uitgave van De Kapper verschijnt net voor de belangrijke periode voorafgaand aan kerst en

oud&nieuw, bij uitstek een tijd waarin je als saloneigenaar of zelfstandige kapper een top-omzet kunt

draaien, van ‘af en toe’-klanten loyale klanten kunt maken en er ook volop mogelijkheden zijn om

nieuwe klanten binnen te halen. Per slot van rekening wil de gemiddelde consument in deze tijd van

het jaar graag wat meer betalen voor persoonlijke aandacht, een professioneel advies en een coupe

die is afgestemd op zijn of haar individuele smaak en wensen.

Het zal niet voor het eerst zijn dat ik een kapper spreek die de twee weken voorafgaand aan kerst

veel meer als een last beschouwt dan als een kans om zijn of haar business verder uit te bouwen. Op

een bepaalde manier is dat ook wel te begrijpen. Er komt nou eenmaal extra druk op je schouders te

liggen, er komt vanalles op je af en het tempo waarmee dit gebeurt is eenvoudigweg hoger dan in de

rest van het jaar. Tegelijkertijd weet iedereen natuurlijk dat de tweede helft van december geen handig

moment is om de schouders te laten hangen. Zorg dus voor zoveel mogelijk ruimte in je hoofd en in

je agenda om maximale aandacht aan de klant te kunnen geven wanneer de ‘pre-kerst’-hurricane in

volle hevigheid losbarst.

Het spreekt voor zich dat een goede voorbereiding het halve werk is. Nu is dus de perfecte tijd om

nog één keer alle checklists af te vinken. Is de voorraad op orde? Is de zaak goed schoon? Is dat losse

plintje vastgezet? Weet iedereen wat er van hem of haar verwacht wordt? Is er een actie die beter is

dan die van je concurrent op de hoek (en waar niet alleen de klant beter van wordt maar de salon

evengoed)? Weten je medewerkers hoe deze actie in elkaar steekt en hoe ze deze aan de klant kun-

nen presenteren? Zijn de onderlinge verhoudingen in het team goed? Is alle informatie op de website

correct? Het zijn allemaal voorbeelden van zaken die je nu kunt (en moet) regelen zodat er geen kost-

bare minuten en energie verloren gaan op het moment dat het er echt op aan komt en het tijd is om

de machine op volle toeren te laten draaien.

Is de december-drukte eenmaal voorbij, neem dan eerst even de tijd om stil te staan bij de behaalde

resultaten en bedenk wat er een volgende keer beter zou kunnen voor je weer nieuwe plannen gaat

maken. Dat het nemen van initiatief het allerbelangrijkste onderdeel van ondernemerschap is, werd

op 8 november duidelijk onderstreept tijdens de tweede en volledig uitverkochte ‘Experts in Business’-

bijeenkomst (waarvan je verderop een verslag vindt). Vier (top)ondernemers spraken hier over hun

mislukte projecten uit het verleden, die hen uiteindelijk sterker maakten. De conclusie van die middag

was toch vooral dat succes niets anders is dan één keer vaker opstaan dan je gevallen bent en dat je

eenvoudigweg niet kunt falen zolang je

de juiste lessen uit je ervaringen trekt. Blijf

dus in beweging, verzin iets nieuws, doe

iets wat nog nooit iemand anders heeft

gedaan en daag jezelf uit om het beste uit

jezelf en je salon te halen.

Veel succes toegewenst met de decem-

ber-drukte en alvast een sprankelend

2017 toegewenst!

Hoofdredacteur De Kapper

j.kennis@gpmedia.nl

Jo s Ken n i s

C

o l o f o n

e n

D

e

V

i s i e

READY, SET, GO!

De Visie

D

e

K

a p p e r

n r

6 2 0 1 6

3