De Kapper nr6-2020 Online

D e K a p p e r n r 6 2 0 2 0 10 G r o o t I n t e r v i e w A r t i s t i q u e ARTISTIQUE: EEN CREATIEF, BETAALBAAR EN EXCLUSIEF MERK dat is ontwikkeld voor en door kappers DAT ARTISTIQUE FLINK AAN DE WEG TIMMERT IN ZOWEL NEDERLAND ALS HET BUITENLAND, IS DE AFGELOPEN JAREN WEL GEBLEKEN. ALS GEVOLG VAN DEZE GROEI IS HET BEDRIJF VERHUISD NAAR EEN GROTER PAND, EN WIJ HADDEN DE EER OM HIER EEN KIJKJE TE MOGEN NEMEN. ALLES ZIT ONDER ÉÉN DAK: HET LABORATORIUM, DE FABRIEK, HET LOGISTIEK CENTRUM, DE DRUKKERIJ, HET KANTOOR EN DE VAKTECHNISCHE STUDIO WAAR EDUCATIETRAININGEN WORDEN GEGEVEN. IETS WAT ENORM VEEL VOORDELEN BIEDT VOOR DE ONTWIKKELING VAN HET MERK ÉN DE KLANTEN. WE GAAN MET SALES ADVISEUR ALEX BRUINS IN GESPREK OVER DIT INDRUKWEKKENDE FAMILIEBEDRIJF. Voordat Alex Sales Adviseur werd bij Artistique, was hij actief als haarstylist. “Ik heb jarenlang met de producten van Artistique gewerkt. Het is niet alleen prettig om met de producten van het merk te werken, maar ook met de mensen achter het merk. Ze staan altijd voor je klaar en gaan aan de slag met de wensen en behoeften van hun klanten.” Op den duur besloot Alex dat het tijd werd voor een nieuwe uitdaging. Zo kwam hij uiteindelijk in aanraking met de rol van vertegenwoordiger bij Artistique. “Ik ken het merk door en door en sta er 100% achter. Hoe leuk is het dan als ik met mijn ervaringen en enthousiasme andere haarstylisten kennis kan laten maken met Artistique?” VOOR EN DOOR KAPPERS Inmiddels werkt Alex al veertien jaar als vertegenwoordiger bij Artistique. In die veertien jaar is er veel veranderd, maar één ding is altijd gelijk gebleven: de visie van het merk. “Artistique is 25 jaar geleden opgericht door de broers Paul en Willy Göbel, met het idee om een merk te ontwikkelen dat gemaakt is door kappers, voor kappers. De broers, die beiden sinds jaar en dag actief zijn in het kappersvak, liepen zelf regelmatig tegen technische problemen aan die ze niet konden oplossen met de bestaande merken. Ze wilden daarom een merk ontwikkelen dat voor ieder probleem waar kappers tegenaan zouden kunnen lopen, een oplossing zou kunnen bieden. De slogan van Artistique luidt niet voor niets ‘The solution for the professional’.” Dat Artistique er voor de professional is, blijkt niet alleen uit het uitgebreide assortiment en de hoge kwaliteit van de producten, maar ook uit de bedrijfsvoering. “Sinds de oprichting is Artistique een salonexclusief merk. Je zult ons merk nooit in de groothandels of webshops vinden, omdat we niet willen dat onze klanten de strijd met hen moeten aangaan. Wij willen er echt zijn voor onze klanten en wij vinden dat het stimuleren van de salonverkoop daarbij hoort. Daarom zullen we ervoor blijven zorgen dat

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4