De Kapper nr6-2020 Online

D e K a p p e r n r 6 2 0 2 0 20 C o v e r s t o r y BEAUTYDISTRICT BEKENT KLEUR in 2021 SINDS JANUARI 2020 IS ROBIN VOLLMER WERKZAAM VOOR BEAUTYDISTRICT, WAAR DE MERKEN MOROCCANOIL, MYDENTITY EN OLIGO PROFESSIONNEL ONDER VALLEN. BINNEN HET BEDRIJF VERVULT ROBIN DE ROL VAN CHANNEL MANAGER PROFESSIONALS EN EDUCATION MANAGER. “IK WERK AL TIEN JAAR MET ONTZETTEND VEEL PLEZIER IN DEZE GEWELDIGE BRANCHE EN SINDS EEN JAAR BIJ BEAUTYDISTRICT. DE MARKT IS CONTINU IN BEWEGING, WAT ERVOOR ZORGT DAT WIJ ONS MOETEN BLIJVEN ONDERSCHEIDEN”, ALDUS ROBIN. HOE BEAUTYDISTRICT DAT DOET, VERTELT ROBIN IN EEN GESPREK MET DE REDACTIE VAN VAKTIJDSCHRIFT DE KAPPER. Beautydistrict streeft ernaar om samen met zijn klanten op zowel zakelijk als persoonlijk vlak te groeien. Daarbij houdt het bedrijf zich altijd vast aan zijn visie. “De wereld om ons heen is in het afgelopen jaar enorm veranderd en heeft er mede voor gezorgd dat kappers kritischer zijn gaan kijken naar de dienstverlening en performance van haar partners, wat volkomen terecht is. Door écht te luisteren naar onze partners willen wij laten zien dat wij veel meer zijn dan de distributeur van de labels Moroccanoil, Mydentity en Oligo Professionnel. Ons doel is altijd al geweest om de kapper te ontzorgen. Dit doen wij door middel van korte en directe communicatielijnen, kennis van de veranderende markt, betrokkenheid, betrouwbaarheid, persoonlijke aandacht en een langetermijnvisie.” Om kappers te ontzorgen en hen te adviseren op verschillende vlakken van het ondernemerschap, is het volgens Robin van belang om zelf te ervaren welke factoren van belang zijn voor een haarstylist of ondernemer. “Het is natuurlijk ontzettend makkelijk om als leverancier advies aan een stylist of saloneigenaar te geven, zonder dat je echt weet wat zij dagelijks ervaren en waar zij behoefte aan hebben. Maar wij willen juist weten wat er speelt op de werkvloer. Daarom verdiept ons team zich écht in het vakmanschap. Zo ben ik bijvoorbeeld met de opleiding Allround Barbier gestart en heb ik deze succesvol afgerond. Ik mag mezelf nog geen stylist noemen, maar deze stap heeft mijn inzicht en visie absoluut doen verbreden. Ik ben ervan overtuigd dat de prijs van onwetendheid groter is dan de investering.” HET MERKENPORTFOLIO VAN BEAUTYDISTRICT Onder de paraplu van Beautydistrict vallen de labels Moroccanoil, Mydentity en Oligo Professionnel. Deze labels zijn onderscheidend in de markt en hebben allen een eigen identiteit en versterken elkaar. Robin legt uit: “Deze persoonlijke identiteiten zorgen voor een onderscheidende factor en sluiten naadloos aan in het Beautydistrict concept. Mydentity

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4