De Kapper Nr 6-2021 Online

D e K a p p e r n r 6 2 0 2 1 11 ervoor dat we op den duur in sommige gebieden niet verder kunnen groeien, maar dat is dan maar zo. We willen een langetermijnrelatie opbouwen met onze ambassadeurs en dat doen we door het gesprek met hen aan te gaan en naar hun wensen en behoeften te luisteren en daar ook naar te handelen.” EXCLUSIVITEIT Waar Guido gedurende de periode dat hij saloneigenaar was ook regelmatig tegenaan liep, was de moeizame salonverkoop. “Het kwam regelmatig voor dat mijn klanten de producten die in de salon werden gebruikt online gingen opzoeken en bestellen. En ik begrijp dat goed. Als ik ergens iets zie dat ik wil kopen, kijk ik ook eerst even of het niet ergens anders goedkoper te verkrijgen is. Finnley’s belooft een partner voor de kapper te zijn en daarom zijn onze producten enkel in de salon te koop, dus niet online en niet bij grossiers. Dat garanderen wij ook en deze afspraak wordt ondertekend door Finnley’s en zijn ambassadeurs middels een samenwerkingsovereenkomst. Ook met onze buitenlandse distributeurs hebben we afspraken gemaakt dat zij onze producten niet verkopen aan op=op winkels of dumpwinkels. Op die manier zorg je ervoor dat de consument de producten alleen bij de kapper kan kopen en je hen dus steunt in de productverkoop. Kappers zijn creatievelingen met een enorme passie voor het vak en het ondernemen komt in sommige gevallen dan op een lager pitje te staan. Het verkopen van een product vinden ze vaak lastiger en doordat Finnley’s salonexclusief is, zorgen we ervoor dat het verkopen van producten eenvoudiger wordt.” ‘GEREEDSCHAPSKIST’ Guido omschrijft Finnley’s ook wel als een luxe 'gereedschapskist' voor kappers. “Zonder een goede gereedschapskist kun je ook niet goed klussen, toch? Wij bieden kappers de tools om het ondernemen eenvoudiger te maken. Wij geloven in total support.” De exclusiviteit van het merk is een goed voorbeeld van een tool om de doorverkoop te stimuleren, maar dat is niet het enige onderdeel van de ‘gereedschapskist’. Guido legt uit: “We hebben een app ontwikkeld om kappers op verschillende vlakken te kunnen ondersteunen. Zo kun je in de app beeldmateriaal downloaden dat je kunt posten op social media, zoals Instagram, Facebook en YouTube. Ook kun je de nieuwste acties zien die je eveneens online kunt communiceren met je klanten, kun je trainingen bekijken of inplannen en alle facturen of bestellingen inzien waardoor we je ook op het gebied van administratie ondersteunen.” ORGANIC TWIST COLLECTION Vijf jaar geleden begon Finnley’s met een styling- en verzorgingslijn. Inmiddels zijn verschillende producten en lijnen aan het assortiment toegevoegd, waaronder de Organic Twist Collection. “We zien de laatste jaren een enorme trend in duurzaamheid. Om die reden hebben we de Organic Twist Collection geïntroduceerd. Luxe, elegantie, wellness en natuur komen samen in deze collectie: een haarverzorgingslijn met een unieke mix van natuurlijke ingrediënten en exclusieve geuren, gestyled in een luxe verpakking, voorzien van het PET 1 recyclebaar logo wat betekent dat ze van gerecycled materiaal zijn gemaakt. Ook de samenwerking met Trees For All, waarbij we ondersteunen in de bebossing van natuurgebieden en de educatie voor de lokale bevolking om bomen te planten en bossen te onderhouden, sluit nauw aan bij onze filosofie.” NIEUWE PRODUCTEN Inmiddels staan er ook alweer nieuwe lijnen op de planning. “We gaan continu met onze ambassadeurs in gesprek over wat er speelt op de werkvloer en waar volgens hen behoefte aan is. Dat geldt voor ondersteuning op het gebied van educatie, marketing en management, maar ook op het gebied van productontwikkeling. We vragen welke producten ze missen in ons assortiment en spelen daar vervolgens op in. Door middel van onze besloten Facebookgroep, waar alleen Finnley’s kappers aan deel kunnen nemen, komen verschillende vragen en tips voor elkaar en voor ons aan bod. Alle producten worden ook eerst getest door onze ambassadeurs voordat ze officieel worden geïntroduceerd. Een tijdje geleden kwamen we tot de conclusie dat een groot deel van onze ambassadeurs behoefte heeft aan producten die specifiek zijn ontwikkeld voor de behandeling van haar- en hoofdhuidproblemen. In 2022 zullen we een lijn met specifieke producten voor de behandeling van deze problemen introduceren. Daarnaast staat de introductie van een skincare-lijn ook op de planning in de nabije toekomst, dus we zitten niet stil”, vertelt Guido enthousiast. NIEUW HOOFDKANTOOR Dat het goed gaat met Finnley’s blijkt ook uit het nieuwe hoofdkantoor dat onlangs is geopend. “We hebben nooit officieel een eigen locatie gehad. Trainingen en meetings organiseerde we op locaties van vaste ambassadeurs en verder deden we alles online. Door corona werd het lastiger om op die locaties trainingen en meetings te plannen vanwege de beperkte ruimte, dus toen hebben we besloten dat het tijd werd voor een eigen hoofdkantoor, waarin we ook een officieel educatiecentrum konden vestigen, naast de locaties die we al hebben.” In het nieuwe pand zie je de visie van Finnley’s helemaal terugkomen. Echt alles straalt Finnley’s uit, van de binnenkomsthal tot de trainingsruimte. Het totaalplaatje klopt. “Zodra onze ambassadeurs binnenkomen, voelen ze zich thuis. Iemand zei tegen mij: dat hebben we goed gedaan he, met z’n allen. En zo is het, want we doen het samen. Al onze ambassadeurs, en dat zijn er inmiddels meer dan tweeduizend, hebben ervoor gezorgd dat we zover zijn gekomen en dat we nu ons eigen trainingscentrum kunnen openen. Daar ben ik ontzettend trots op!” Meer informatie Salon Partners Tel. +31 (0)85 3034334 info@salonpartners.nl www.finnleys.eu “FINNLEY’S BELOOFT EEN PARTNER VOOR DE KAPPER TE ZIJN EN DAAROM ZIJN ONZE PRODUCTEN ENKEL IN DE SALON TE KOOP”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4