De Kapper nr6-2022 Online

DE KAPPER NR 6 2022 34 INTERVIEW In 1999 opende Natasja haar eerste salon in Lepelstraat, het begin van een succesverhaal. Binnen een jaar groeide de salon uit tot een zaak met twaalf stoelen en tien medewerkers. In de daaropvolgende jaren werden meerdere vestigingen geopend. Naast haar werkzaamheden in de salons, was ze ook actief als educator en Artistic Director voor verschillende merken, waarbij ze de gehele wereld over reisde. Haar werk bleef niet onopgemerkt, aangezien ze ook diverse Coiffure Awards en de Amerikaanse OnseShot award in de wacht sleepte. Nu, ruim twintig jaar na de opening van haar eerste salon, keert ze terug naar haar roots in Lepelstraat. “Ik heb de vier salons jarenlang met mijn ex-man gerund. Door de scheiding heb ik besloten om me op één salon te gaan focussen, om daar vervolgens volledig mijn eigen draai aan te kunnen geven en om er een nog groter succes van te kunnen maken. De salon in Lepelstraat is echt mijn ‘kindje’, dus de keuze voor deze vestiging was snel gemaakt. Omdat de salon nu volledig op zichzelf staat, heb ik ook gekozen voor een nieuwe naam: Keijzerskroon.” STILSTAND IS ACHTERUITGANG Naast een nieuwe naam, is ook de uitstraling vernieuwd. De zaak is volledig omgetoverd tot een luxe, maar tegelijkertijd sfeervolle salon. “Ik had al een aantal jaren de ambitie om de salon te verbouwen, maar nu was eindelijk het juiste moment aangebroken. Waarom ik de salon wilde verbouwen? Omdat NATASJA KEIJZER KEERT TERUG NAAR WAAR HET BEGON, MET EEN NIEUWE NAAM: KEIJZERSKROON NATASJA KEIJZER WAS JARENLANG EIGENARESSE VAN VIER KAPSALONS IN ZUIDWEST NEDERLAND, GENAAMD DE HAREN VAN KEIJZER. HET AFGELOPEN JAAR HEEFT ZE VAN DRIE SALONS AFSCHEID GENOMEN EN FOCUST ZE ZICH OP ÉÉN SALON, DE VESTIGING IN LEPELSTRAAT, WAAR HET IN 1999 ALLEMAAL BEGON. DE SALON HEEFT NIET ALLEEN EEN NIEUWE NAAM, MAAR OOK EEN VOLLEDIGE METAMORFOSE GEKREGEN, EN HET RESULTAAT MAG ER ZIJN! DE REDACTIE VAN VAKTIJDSCHRIFT DE KAPPER BRENGT EEN BEZOEK AAN DE VERNIEUWDE SALON, GENAAMD KEIJZERSKROON, WAAR NATASJA ONS ALLES VERTELT OVER DEZE BESLISSING EN DE NIEUWE UITSTRALING. ik van mening ben dat je mee moet gaan met de tijd en aan je klanten én je personeel moet laten zien dat je niet stilstaat. Dat doen we uiteraard door up-todate te blijven van de laatste trends en knip- en kleurtechnieken, maar daar hoort naar mijn idee ook het ‘updaten’ van de salonuitstraling bij. Mijn team en ik hebben ons door de jaren heen steeds verder ontwikkeld, maar de uitstraling van de salon heeft stilgestaan. Daar wilde ik verandering in brengen, want stilstand is achteruitgang. Daarnaast is het ook op het gebied van duurzaamheid van belang om te innoveren. We moeten allemaal ons steentje bijdragen aan het milieu en ook de consument verwacht van ons dat we onze milieu-impact verlagen. Daarnaast zijn de stijgende energieprijzen funest voor ondernemers, waaronder saloneigenaren. Om al die redenen hebben we bij de verbouwing rekening gehouden met verduurzaming, waardoor de salon zo energieneutraal mogelijk is.” NIEUWE UITSTRALING ZORGT VOOR GROEI Op de vraag wat Natasja met de vernieuwde salon wil uitstalen, antwoordt ze: “Onze visie is om iemand net wat mooier te maken dan hij of zij al is, meer zelfvertrouwen te geven en daardoor met een glimlach de deur uit te zien gaan. Daarbij is het leveren van kwaliteit essentieel, maar een gezellige, toegankelijke sfeer waar mensen zich fijn bij voelen, is minstens zo belangrijk. Die facetten wilden we samenbrengen in de nieuwe uitstraling, en ik denk dat

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4