De Kapper nr 6-2023 Online

DE KAPPER NR 6 2023 36 INTERVIEW Het verhaal begint met Lorèn, een ervaren kapster die helaas gedwongen werd te stoppen vanwege ernstige kapperseczeem. Deze situatie dwong haar om serieus na te denken over haar toekomst. Wat Lorèn altijd had aangetrokken, was het idee om mensen zowel van binnen als van buiten te helpen. Haar moeder is een Ayurvedisch therapeut en dit aspect van zorg en welzijn sprak haar enorm aan. Het zaadje voor het idee van de Japanese Head Spa werd geplant toen ze twee jaar geleden een video op TikTok zag over een Head Spa in Japan. "Ik wilde zo'n behandeling zelf ervaren in Nederland, maar kwam erachter dat dit nog niet beschikbaar was. Dat was het moment waarop ik besloot om zelf een soortgelijk concept in Nederland te introduceren.” JAPANESE HEAD SPA: WELLNESSERVARING VOOR HOOFDHUID EN HAAR, MEDE DANKZIJ OWAY In de wereld van schoonheid en welzijn zien we voortdurend nieuwe trends en concepten opduiken, die aansluiten bij de behoeften en wensen van de consument. Eén van de meest opvallende en vernieuwende ontwikkelingen in Nederland is de opkomst van de Japanese Head Spa, een concept dat zich richt op hoofdhuid- en haarbehandelingen in een unieke wellnesservaring. Onlangs had de redactie van vaktijdschrift De Kapper de kans om met de eigenaren van het concept, Lorèn Shah en Romy Heesbeen, en Clemens Kalmeijer, Salesmanager bij Oway, in gesprek te gaan. Tijdens ons gesprek delen zij hun inspirerende verhaal over hoe dit concept tot stand kwam en waarom het zo succesvol is. Lorèn nam contact op met Romy, een voormalige klant uit haar vorige salon die inmiddels een goede vriendin was geworden. Romy raakte meteen enthousiast over het idee, en samen besloten ze de uitdaging aan te gaan. Lorèn vertelt: "We waren er allebei van overtuigd dat er veel vraag zou zijn naar deze unieke vorm van haar- en hoofdhuidverzorging in Nederland, vooral gezien de groeiende aandacht van consumenten voor zelfverzorging. Mensen worden zich steeds bewuster van problemen met hun hoofdhuid, zoals schilfers, roos, vet haar en haaruitval, maar ze zoeken ook naar manieren om te ontspannen. Dit groeiende bewustzijn heeft geleid tot veranderingen in de markt, waarin consumenten andere keuzes maken. Vanuit deze overtuiging is de Japanese Head Spa in Nederland geboren." Enorme groei Japanese Head Spa ging van start in maart 2023 in Amsterdam, opende op 1 augustus een tweede locatie in Utrecht, en breidde in oktober uit naar een tweede vestiging in Amsterdam. “De groei ging sneller dan verwacht”, glimlacht Lorèn. "Hoe we zo snel hebben kunnen uitbreiden? Grotendeels dankzij onze sterke focus op online marketing. De introductie van dit nieuwe concept in Nederland verspreidde zich als een lopend vuurtje via Instagram en TikTok en onze afspraken waren in no-time volgeboekt. Het was een drukke periode, maar absoluut de moeite waard", vertelt Romy.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4