De Kapper nr6-2024 Online

DE KAPPER NR 6 2024 10 INTERVIEW Duurzaamheid vormt de kern van Fuente’s filosofie. “Vanaf het begin hebben we duurzame keuzes centraal gesteld, met producten die niet alleen goed zijn voor het haar, maar ook voor de planeet”, vertelt André. Dit is zichtbaar in alles wat Fuente doet: van gerecyclede verpakkingen en de refill bar tot de keuze voor natuurlijke ingrediënten en verantwoorde productieprocessen. “We helpen salons om duurzamer te werken, zonder concessies te doen aan kwaliteit.” Nieuwe kleurlijn Een mooi voorbeeld van hoe Fuente duurzaamheid en kwaliteit combineert, is de nieuwe innovatieve kleurlijn. In plaats van een uitgebreid assortiment met tientallen kleuren, heeft Fuente gekozen voor een compactere selectie. Dit biedt salons meer overzicht, bespaart opslagruimte en vermindert verspilling. “Onze kleurlijn bestaat uit 63 tubes waarmee salons meer dan 150 tinten vanuit het kleurboek kunnen creëren. Zo hebben ze altijd de juiste kleuropties bij de hand zonder een overvolle voorraad.” Compacte productlijn Fuente houdt niet alleen de nieuwe kleurlijn, maar ook alle andere productlijnen bewust compact. “Een overzichtelijk assortiment helpt kappers een passend advies te geven, wat ten goede komt aan de productverkoop”, legt André uit. “Onze producten zijn exclusief verkrijgbaar in salons. Daarnaast creëren wij met onze refill bar een extra contactmoment met de consument. De kapper staat centraal in alles wat we doen.” Nieuwe verpakking Een andere belangrijke ontwikkeling bij Fuente is de introductie van een nieuwe verpakkingslijn, die afgelopen jaar werd gelanceerd. “We merkten dat de oude verpakking niet langer aansloot bij wie we zijn en waar we voor staan: luxe, minimalisme, wellness en duurzaamheid. Daarom hebben we de stijl herzien en meteen een nieuwe tagline toegevoegd die onze kernwaarden en afkomst uitdrukt: Dutch Wellness. We wilden verpakkingen creëren die in elke salon en badkamer tot hun recht komen en ondersteunend zijn aan de eigen stijl van de salon en de consument.” Duurzame relaties Een belangrijk onderdeel van Fuente's succes is de sterke focus op partnerschappen met salons. “Wij beschouwen onszelf niet alleen als leverancier van producten, maar ook als adviseur voor salons.” Fuente werkt met duo’s die elke zes tot acht weken salons bezoeken. “Een duo bestaat uit een salesprofessional, die advies geeft over productpresentatie en bedrijfsvoering, en een educator, VEEL ONTWIKKELINGEN BIJ FUENTE: NIEUWE KLEURLIJN, VERPAKKING ÉN LOCATIE Het Nederlandse kappersmerk Fuente, dat staat voor duurzaamheid en beleving, maakt grote stappen. In het afgelopen jaar introduceerde het merk een nieuwe kleurlijn, vernieuwde verpakkingen en werd er een hypermoderne locatie in Lichtenvoorde geopend. We spraken met André Kuypers, COO en mede-eigenaar van Fuente, over hun visie en de veranderingen die het merk naar een hoger niveau tillen.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4