De Kapper nr6-2024 Online

DE KAPPER NR 6 2024 4 INHOUD P. 20 COVERSTORY Elleure is kleurrijk, stijlvol en heeft een unieke uitstraling. Het professionele kappersmerk creëert indrukwekkende schoonheid door zachte, natuurlijke kleuren te combineren met een vleugje fashion. “Wij maken verantwoorde keuzes en dagen je uit om je kleurcreativiteit naar nieuwe hoogten te tillen”, aldus het team van Elleure. P. 13 KAPPERSABONNEMENT De kappersbranche wordt geconfronteerd met toenemende concurrentie en klanten die minder trouw zijn. Om ondernemers te helpen zich te onderscheiden én financiële zekerheid te bieden, introduceert Kappersabonnement een vernieuwend abonnementsplatform. Fred van Lavieren, mede-eigenaar van Kappersabonnement, legt uit hoe dit platform salons ondersteunt bij het binden van klanten en het verhogen van hun omzet. P. 16 BEICHIES Acht jaar geleden besloten de nichtjes Kim Martens en Mandy Pormes om hun gedeelde visie op het kappersvak werkelijkheid te maken met de oprichting van kapsalon Beichies. Het idee begon toen Kim als zelfstandige kapper een stoel huurde en Mandy als freelance kapper werkte. Ze merkten dat ze dezelfde ideeën hadden over hoe ze hun vak anders wilden benaderen. P. 10 GROOT INTERVIEW FUENTE Het Nederlandse kappersmerk Fuente, dat staat voor duurzaamheid en beleving, maakt grote stappen. In het afgelopen jaar introduceerde het merk een nieuwe kleurlijn, vernieuwde verpakkingen en werd er een hypermoderne locatie in Lichtenvoorde geopend. We spraken met André Kuypers, COO en mede-eigenaar van Fuente, over hun visie en de veranderingen die het merk naar een hoger niveau tillen. 13 20 16 10

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4