Vaktijdschrift De Opticien nr.1 2018

D e O p t i c i e n n r 1 2 0 1 8 4 I n h o u d PAG. 10 INTERVIEW Bij STYLE22 van Magali Somers en Hans Zwijsen hebben de ontwikkelingen de laatste tijd niet stilgestaan. Zo heeft de Japanse fabrikant aangekondigd om hun strategische partnerschap met Style22 verder uit te breiden. Niet alleen de Benelux en het Verenigd Koninkrijk vallen daardoor onder de verantwoordelijkheid van STYLE22, het bedrijf van Magali en Hans is door de intensievere samenwerking verantwoordelijk voor de distributie in Frankrijk, Portugal en Afrika van de merken Masunaga en Masunaga designed by Kenzo Takada, evenals voor de wereldwijde logistiek van het Franse legendarische brillenmerk Amor/Sol-Amor1946. U begrijpt dat het tijd is voor een uitgebreid interview met Magali en Hans over hun wereldwijde plannen met STYLE22. PAG 20 SFEERVOLLE EN GOED GEORGANISEERDE OPTI 2018 De eerste vakbeurs van het jaar is al weer achter de rug. Opti 2018 vond plaats van 12 tot en met 14 januari in München. De internationale beurs is de laatste jaren flink gegroeid en toont meer en meer interessante produc - ten en geeft een duidelijk overzicht van de ontwikkelingen uit de markt. Ook de cijfers spreken boekdelen me t 28.430 bezoekers en 668 exposanten uit 40 landen is de Duitse beurs goed bezocht. Uiteraard waren ook wi j van vaktijdschrift De Opticien aanwezig. Kijkt u mee? PAG 17 NCC 2018 ‘MAKING A DIFFERENCE’ De zevende editie van het Nederlands Contactlens Congres staat voor de deur. Op 11 en 12 maart 2018 kan de bezoe- ker zich weer laten informeren over alles wat met contactlenzen te maken heeft. Het thema voor alweer de zeven- de editie van het NCC is ‘Making a difference’. 20 26 10 PAG 26 COVERSTORY NKL Contactlenzen introduceert tijdens het Nederlands Contactlens Congres een nieuwe zachte maandlens. En zonder hier nu al te veel over te vertellen – laat u vooral verrassen op het NCC – kunnen we wel alvast verklappen dat naast de introductie van de nieuwe maandlens een boek door Eef van de Worp en NKL wordt gepresenteerd over het aanmeten van contactlenzen. “Een ‘must read’ voor iedere contactlensspecialist” vertelt Evert Aaij, Sales en Marketingmanager van NKL. “De afgelopen tien jaar is er geen boek meer verschenen over het aanpassen van contactlenzen, terwijl er veel veranderd en gebeurd is op dit gebied. Er is een totaal nieuwe visie ontstaan die wij graag delen samen met Eef van de Worp, de schrijver en inspirator van het boek.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4