Vaktijdschrift De Opticien nr.1 2018

D e O p t i c i e n n r 1 2 0 1 8 48 H a l l o f F r a m e s BELLINGER HOUSE KONDIGT EEN NIEUW SUBMERK AAN BINNEN HET BELLINGER-UNIVERSUM; LESS. GEÏNSPIREERD DOOR DEENSE DESIGNTRADITIES EN DE PASSIE VOOR CREATIEVE BRILLEN, IS LESS EEN INVENTIEVE BENADERING VAN DE HUIDIGE LEVENSSTIJL EN MODIEUZE MODE. Met het oog op trends op het gebied van kleur, materiaal, vormen en tech- nologieën, is het ontwerp van Less modern, stijlvol en volgens Bellinger een must-have voor 2018. De designs blijven trouw aan het Deense merk; Less is ontworpen in levendige kleurencombinaties en charismatische patronen om een persoonlijke look en feel te geven, naast de details en innovatieve stijl. Met geavanceerde technologie heeft Bellinger House een nieuw en veel dunner acetaat frame met hoge densiteit gemaakt. Met lichtgewicht kwaliteitsmateriaal dat past bij een perfecte pasvorm. Het resultaat is een van de dunste en meest veerkrachtige acetaatframes die op de markt verkrijgbaar zijn. Het unieke voordeel van Less is de combinatie van het acetaat front in combinatie met een modieuze toplaminering in superdun acetaat. Allemaal met slanke Beta- Titanium-veren in goud, zilver en nieuwe, levendige kleuren. De scharnieren zijn geconstrueerd in de veren en de voorkant, wat een uitstekende stabiliteit en comfort geeft aan een flexibel frame. LESS NIEUW VAN BELLINGER HOUSE “We zijn erg blij om de eerste collectie van Less te presenteren - in samenwer- king met Bellinger Eyewear. De combinatie van het gedetailleerde ontwerp en nieuwe kleuren, verenigd met het ultradunne acetaat, zal enorme aandacht in het brillensegment creëren en maakt deze high-tech collectie sterk, modern en exclusief “, zegt Claus Bellinger Diederichsen, Creative Director. Less zal zijn eerste collectie lanceren in januari 2018, met zeven monturen in nieuwe kleuren en patronen. Alle schetsen, computerillustraties, kleurselec- ties, prototyping en ontwerp vinden allemaal plaats in het Bellinger House in Risskov, Denemarken. OVER BELLINGER Bellinger werd in 2003 in Denemarken opgericht door Malene en Claus Bellinger Diederichsen. Ze begonnen met het creëren van een innova- tieve bril die rijk was aan kleur en design. Bellinger staat bekend om zijn hoogwaardige brilontwerpen voor zowel mannen als vrouwen en wordt gekenmerkt door zijn innovatieve ontwerpen, unieke details en opval- lende kleurencombinaties. Bellinger House is het corporate bedrijf - oftewel ‘het moederschip’ - achter drie merken; Bellinger, Blac en Entourage van 7. Voor aanvullende informatie: Bellinger www.bellinger.dk

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4