De Opticien nr 1 2020

D e O p t i c i e n n r 1 2 0 2 0 129 veranderingen bijvoorbeeld. Het is echt een spannende stap geweest voor mij. Ik kon soms twijfelen of ik wel de juiste weg was ingeslagen, maar ik durf nu oprecht te zeggen dat ik ontzettend blij ben met waar we nu staan. De duidelijke en heldere keuzes die we maken om voor mode en een bepaald segment te kiezen, werpen hun vruchten af en dat geeft vertrouwen. De verbouwing van de zaak maakt het plaatje compleet. Omdat nu ook de look en feel van de winkel helemaal past bij ons en waar we voor staan.” VERLIEFD Voor de verbouwing heeft Sjoerd interieurbureau King Kongs in de arm genomen en bijzonder genoeg, hen geheel de vrije hand gegeven. “Ik ben zelf ook creatief en weet dat het heel fijn is om creatief vrij gelaten te worden. We zijn uiteraard met elkaar in gesprek gegaan, maar heb ze vervolgens met rust gelaten, omdat ik benieuwd was waarmee ze zouden komen. Met name toen ik de winkel in 3D reality kon zien werd ik verliefd op de winkel. Want eerlijk is eerlijk, toen ze mij in eerste instantie vertelden over een rotswand, moest ik even slikken en dacht ik niet meteen aan een optiekzaak die staat voor mode en mooie brillen. Maar juist daarom is het belangrijk de creativiteit de vrije loop te laten, want in combinatie met de andere materialen, zoals de gouden tegels, de donkerblauwe muur, de zachte roze en blauwe stof van de bankjes en krukken, komt alles tot zijn recht. Ik had mij geen mooier resultaat kunnen wensen.” MODE EN INSTAGRAM Niet alleen real life is de winkel een ‘eyecatcher’, ook online weet Panis zich meer dan goed te profileren. “We zijn actief op Instagram, ook daar zijn we volop bezig met mode. Dat dit is opgevallen werd ons pas echt duidelijk toen stylistes Lonneke Nootenboom en Manon Meijers ons benaderden voor een samenwerking. Twee van de meest bekendste stylisten van Nederland met veel volgers. Door deze samenwerking hoop ik mijn bereik verder uit te breiden en liefhebbers te bereiken. Een mooi streven voor de komende tijd is dan ook een webshop te lanceren. Ik merk namelijk dat klanten via Instragram graag gelijk doorgelinkt worden naar de producten en gelijk de mogelijkheid willen om te ‘shoppen’. Maar al met al zijn we natuurlijk ontzettend blij dat zowel Lonneke als Manon ons weten te vinden en daardoor voor veel promotie zorgen. Ik kijk uit naar de toekomst en ben blij met de keuzes die we gemaakt hebben.” Meer informatie: Panis Eyewear www.paniseyewear.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4