De Opticien nr 1 2020

D e O p t i c i e n n r 1 2 0 2 0 18 C o v e r s t o r y TIEN JAAR ETUI & ZO: CREATIVITEIT EN KLANTBELEVING STAAN CENTRAAL TIEN JAAR GELEDEN ZAG PASCALLE VAN DER STAAK DE MEERWAARDE IN VAN GEPERSONA- LISEERDE ACCESSOIRES VOOR DE ZELFSTAN- DIGE OPTICIEN EN NAM ZIJ DE STAP NAAR HET ONDERNEMERSCHAP. “EEN BESLISSING WAAR IK NOG ELKE DAG BLIJ MEE BEN”, VERTELT PASCALLE ENTHOUSIAST. “NATUURLIJK WAS HET SPANNEND, MAAR IK BEN ONTZETTEND TROTS OP WAT WIJ IN DE AFGELOPEN JAREN HEBBEN BEREIKT.” WE GAAN IN GESPREK MET PASCALLE OVER TIEN JAAR ETUI & ZO, HAAR SUCCESFAC- TOREN EN NATUURLIJK HAAR CAMPAGNE OP HALL OF FRAMES. De optiekmarkt is enorm in beweging; voor zowel opticiens als leveranciers. Pascalle vertelt hoe zij met Etui & Zo hier altijd goed op in heeft gespeeld: “We zien allemaal de concurrentie van het grootwinkelbedrijf verder toenemen. Het is daarom als zelfstandige optiekzaak noodzakelijk om je optimaal te onderscheiden. Een belangrijke vraag daarbij is: hoe lever ik mijn product af aan de consument?” “Wij geloven sterk in het feit dat je als zelfstandige opticien je eigen merk bent. Een consument komt juist naar jouw winkel voor de goede service, vakmanschap en kennis over mooie brillen en contactlenzen. Om dit extra kracht bij te zetten, voeren wij het unieke bedrijfs-DNA van de optiekzaak volledig door in de afleverproducten. Deze artikelen worden door de klant mee naar huis genomen en zijn daardoor een blijvend visitekaartje van het bedrijf. In de afgelopen jaren zijn zelfstandige opticiens hier zich bewust van geworden en hebben wij met Etui & Zo een steeds belangrijke adviserende rol gekregen.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4