De Opticien nr1 2023

DE OPTICIEN NR 1 2023 93 ARTHUR BUIJS JOS BAIJENS Jos is met zijn Bureau Baijens (interieurarchitecten en ontwerpers) al meer dan 25 jaar expert op het gebied van interieurcommunicatie voor optiekwinkels. Bij Bureau Baijens staat onafhankelijkheid voorop. “WAT IS DE BESTE ROUTING IN DE WINKEL?” De route die de meeste consumenten nemen als ze de winkel binnenkomen, wordt bepaald door de draairichting van de entreedeur; links of rechtsdraaiend, hoe komt men met de eerste zichtlijn binnen? “De consument is rechts georiënteerd”, zeggen de deskundigen, maar dat is in de praktijk echt niet altijd zo. Een interieurarchitect zal er zijn volledige kennispakket op moeten loslaten om het tegendeel te bewijzen. Ieder pand heeft zijn eigen mogelijkheden en onmogelijkheden en er zijn veel oplossingen voorhanden waarmee architect-ontwerpers zich onderscheiden van winkelinrichters. Waar in het verleden veel gebruik werd gemaakt van vloeiende lijnen in verschillende vloerafwerkingen (herkenbaar?), zijn er nu meer mogelijkheden om een natuurlijke ruimte-routing te beïnvloeden. Het analyseren van een pand plattegrond is mijn beroep, én een goede start vóórdat een mooi interieur ontworpen kan worden. Ik zeg vaak: goede interieurrouting kan verschillende inrichtingen overleven. Bel me gerust voor een screening van uw interieur om te kijken welke aanpassingen en verbeteringen er mogelijk zijn. Grote kans dat een kort bezoek en gesprek met mij u ineens heel anders laat kijken naar uw winkel. Arthur is eigenaar van het winkelautomatisering pakket OO2 (Open Source). Als specialist kan Arthur samen met zijn team u voorzien van een goed en veilig automatisering pakket. “QR-CODE ALS BETAALOPTIE IN UW WINKEL?” QR-codes zijn betaalverzoeken of tikkies in de vorm van een plaatje. De klant kan eenvoudig betalen door de QR-code te scannen en de betaling te bevestigen. QR-codes zijn veilig. Net als bij telebankieren en pinnen wordt er gebruikgemaakt van versleutelde verbindingen. QR-codes zijn volledig geaccepteerd en een mooie aanvulling op cash en cards die voornamelijk in de winkel gebruikt worden. Er zijn een aantal opties voor het betalen met de QR-code: - Een rekening wordt vooraf voldaan. Als de order gereed is krijgt de klant per e-mail een bericht. - Een rekening wordt achteraf voldaan. De klant krijgt de rekening op papier mee of de rekening wordt per e-mail verstuurd. - De zorgvergoeding wordt niet of slechts ten dele uitgekeerd. De klant ontvangt alsnog een email of brief met het verzoek om het resterende deel te betalen. - Steeds meer winkels bieden betaalde oogzorg aan. Droge ogen, optometrie, visuele trainingen, etc. Veel kleinere rekeningen die vaak niet in de winkel worden voldaan. QR-codes zijn in alle bovenstaande voorbeelden gebruiksvriendelijker voor de klant. Na het scannen is de betaalopdracht meteen volledig ingevuld met bedrag, bedrijfsnaam, IBAN-nummer, betalingskenmerk en de datum. De klant hoeft alleen nog op accepteren te klikken. Een uitstekende klantbeleving dus. Het is inmiddels 2023. Betalen met een QR-code is simpel, snel, veilig, klantvriendelijk en gewoon cool. En nu we het toch over 2023 hebben: Maak er een mooi jaar van!

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4