De Opticien nr 1 2024 Online

DE OPTICIEN NR 1 2024 21 CooperVision heeft veel inzichten opgedaan over diverse groeimogelijkheden van de contactlenscategorie, gesteund door onderzoek en bekrachtigd door een team van specialisten met een breed scala aan praktijkervaring. In deze rubriek neemt het Professional Affairs Team de tijd om te reflecteren op verschillende ontwikkelingen binnen de contactlenspraktijk. Het doel is om lezers te inspireren en hen met een frisse blik naar hun eigen praktijk te laten kijken. EEN FRISSE BLIK OP DE TOEKOMST CooperVision COLUMN In verschillende culturen wordt het vuur ontstoken, worden er twaalf druiven gegeten rond middernacht of waagt men zich in ijzig koud water als ritueel om het oude jaar af te sluiten en het nieuwe jaar met een frisse blik te omarmen. Zelf terugkijkend op zeventien jaar in de oogzorg, besef ik waarom ons vak zo betekenisvol is. We maken positieve impact bij onze klanten door kijkoplossingen te bieden en de beste oogzorg te leveren. Het is deze impact die ons werk zo betekenisvol maakt! Met een blik op de toekomst zie ik onze wereld voortdurend veranderen, vooral binnen de contactlenzencategorie, waar innovaties zoals data-gedreven praktijkvoering, Artificial Intelligence en ontwikkelingen in myopie management elkaar snel opvolgen. Om ons specialisme goed uit te oefenen, is het van belang op de hoogte te blijven. Een shout-out om ook dit jaar weer actief deel te nemen aan het NCC waar alle nieuwe inzichten en ontwikkelingen de revue zullen passeren en we je graag verwelkomen op de CooperVision stand. Binnen de beroepsgroep en de contactlenscategorie zie ik ook uitdagingen. Vragen die we onszelf kunnen stellen aan het start van het nieuwe jaar zijn: ben ik op de hoogte van alle nieuwe ontwikkelingen en oplossingen die we kunnen bieden op het gebied van contactlenzen? Benut ik het maximale potentieel van contactlenzen? Hoe verloopt de overstap van hydrogel naar silicone hydrogel binnen mijn praktijk? Bied ik actief Myopie Management aan in de praktijk? Weet ik de verschillende leeftijdsgroepen, zoals jongvolwassenen (Generatie Z) en presbyope dragers, op de juiste manier te bereiken over S1ngles daglenzen? Is mijn prijsstrategie doordacht, en verloopt de communicatie op zo’n manier waardoor klantverwachtingen effectief worden gemanaged? Enkele voorbeelden van vragen die cruciaal kunnen zijn voor groei en ontwikkeling binnen je contactlenspraktijk. Dit jaar dagen wij - het CooperVision Professional Affairs team – je uit om het maximale uit de contactlenspraktijk te halen. Door nauw samen te werken, inzichten te geven en ondersteuning en hulpmiddelen aan te bieden die direct inzetbaar zijn in de praktijk met als doel het succes van de contactlenspraktijk te vergoten. Voor nu, de beste wensen voor 2024, en het Professional Affairs team verwelkomt je graag op de stand van CooperVision tijdens het NCC 2024! Merel Kanters, Msc, BOptom, FBCLA Professional Affairs Supervisor Benelux Wil je je kennis up-to-date houden? Bezoek onze Learning Academy. Wil je het succespercentage van contactlens aanpassingen verhogen? Download de OptiExpert™️ app voor een eenvoudiger lensselectieproces Wil je meedoen aan nieuwste campagne ‘Optimaal Multifocaal’ om de presbyope doelgroep multifocale daglenzen te laten ervaren naast hun multifocale bril? Scan de QR-code voor meer informatie & meld je aan via je Business Development Manager. Heb je vragen of wil je meer inzicht in wat contactlenzen voor je praktijk kunnen betekenen? Neem contact op met je Business Development Manager.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4