Previous Page  12 / 90 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 12 / 90 Next Page
Page Background

D

E

O

P T I C I E N

N R

2 2 0 1 6

12

G

R O O T

I N T E R V I E W

PRODESIGN IS VORIG JAAR EEN NIEUWE WEG INGESLAGEN DOOR

TWEE OPTIEKBEDRIJVEN OP TE KOPEN. KUN JE VERTELLEN WAAR-

OM GEKOZEN IS VOOR DEZE STRATEGIE?

“De fusies zijn een aanvulling op ProDesign’s business model en ondersteunen

de strategie om door middel van acquisities te groeien en daardoor een sterke

partner te worden in de veranderende optiekmarkt. De producten van Franse

Face à Face en het Deense Inface vulden een leegte in de productlijn van

ProDesign. Met de overname van één van de sterkste Franse designermerken,

bieden we ook in het niche-segment een topcollectie aan. Het merk Woow

– eveneens van de hand van het designteam van Face à Face – ligt qua prijs-

stelling daar net onder. Inface op haar beurt bevindt zich qua positionering juist

net weer onder ProDesign zelf. Op deze manier bieden wij de zelfstandige

opticien een breed portfolio aan originele brillenmerken aan in verschillende

prijs- en stijlsegmenten.”

“We kunnen nu een half jaar later stellen dat de overnames complementair

waren aan het huidige portfolio en dat het de marktpositie van de drie bedrij-

ven aanzienlijk versterkt heeft. Er was namelijk een groot onbenut marktpoten-

tieel voor alle drie de bedrijven. We hebben kunnen profiteren van de ervaring

van elke onderneming en dat draagt bij aan de continue ontwikkeling. Voor de

PRODESIGN TEKENDE VORIG JAAR KOOPOVEREENKOMSTEN MET HET FRANSE BEDRIJF FACE À FACE EN HET DEENSE OPTIEKBEDRIJF INFACE

OM HAAR POSITIE IN DE OPTIEKWERELD VERDER TE VERSTERKEN. EEN GESLAAGDE ZET, ZO VERTELT DE DEENSE SALES DIRECTOR HANS

LILLEOER VAN PRODESIGN ONS, WANNEER HIJ IN NEDERLAND IS OM ZIJN NEDERLANDSE SALESTEAM TE BEZOEKEN. EEN TEAM DAT

GEVORMD WORDT DOOR BETTY VERBEEK EN EDWARD WAGEMAKERS (PRODESIGN), EMANUEL SCHEPER (FACE À FACE) EN KIKI BRINKMANS

(WOOW). INFACE WORDT IN NEDERLAND VERTEGENWOORDIGD DOOR OSINGA BRILMODE.

Fotografie: Maaike van Esch

“PRODESIGN HEEFT ALS DOEL OM

WERELDWIJD

DE BESTE

AFTER-SALES

TE BIEDEN BINNEN

DE OPTIEKBRANCHE