De Opticien nr. 2 2018

D e O p t i c i e n n r 2 2 0 1 8 14 P r i v a t e l a b e l NA DE INTRODUCTIE OP DE EIGEN BEURS CENTROP SALES, WAS HET TIJD VOOR DE BEZOEKERS VAN HET NCC OM KENNIS TE KOMEN MAKEN MET THE COMFORT CLUB. OM BIJ TE KUNNEN DRAGEN AAN HET ONDER- SCHEIDEND VERMOGEN IS EEN PRIVATE LABEL OPGEZET DOOR CENTROP. DOOR HET MOOIE DESIGN EN DE SCHERPE INKOOPPRIJS ZIJN DE PRODUCTEN VAN THE COMFORT CLUB VOLGENS CENTROP EEN WARE MUST-HAVE IN DE CONTACTLENZENPRAKTIJK. WIJ SPRAKEN OP HET NCC MET SUSANNE OUDSHOORN EN JASPER VAN DAM VAN CENTROP OVER DE LAATSTE ONTWIKKELINGEN VAN THE COMFORT CLUB. CENTROP PRESENTEERT VOOR DE EERSTE KEER THECOMFORTCLUB OP HET NCC WAAROM PRIVATE LABEL? Jasper van Dam: “Private Label is in die zin niks nieuws. Er bestaan al veel pri- vate labels. Er bestond echter binnen Centrop al enige tijd de behoefte om met een private label te starten, waarbij we helemaal zelf konden bepalen welke producten, welke strategie en welke ‘look and feel’ we het label mee zouden geven. Na veel onderzoek bij onze leden hebben we uiteindelijk bepaald dat we gingen starten. We hebben gezocht naar een breed draagvlak. En zijn daarom gestart met leverancier CooperVision. Een bekend merk met bekende producten, waardoor het in de praktijk vrij eenvoudig bleek om in te stappen. Uiteraard zijn we bezig om meerdere leveranciers aan The Comfort Club te binden. Denk daarbij aan vloeistoffen, maar ook zeker meer contactlensleve- ranciers.” Susanne Oudshoorn vult aan: “We zijn in september vorig jaar gestart en inmiddels werken al meer dan honderd opticiens met The Comfort Club. We kunnen spreken van een overweldigend succes. We hebben met The Comfort Club een concept neergezet dat duidelijk inspeelt op een behoefte. Daarbij hebben we niet alleen naar de producten gekeken, maar hebben we ook heel goed gekeken hoe we contactlenzen een gezicht konden geven in de optiek- zaak. Dat betekent dat we tools meegeven voor op social media, een aanspre- kende ‘look and feel’ hebben gecreëerd en een complete website hebben waar we de consument doorverwijzen naar de optiekzaak, et cetera. Juist het com- plete concept van The Comfort Club spreekt aan.” Jasper van Dam: “Merkproducten kunnen worden geleverd door alle opticiens. Het grote voordeel van een huismerk is dat je als verkoper een uniek product hebt. Bovendien zijn deze producten goedkoper dan merkproducten, wat zich vertaalt in lagere prijzen voor zowel de retailer als voor de consument. Ten slotte kunnen opticiens bij dit soort private labels meer service bieden in de vorm van extra advies. Dit alles zorgt ervoor dat private labels de opticien een onderscheidend vermogen geven, wat goed is voor de klantenbinding.” Voor meer informatie: Centrop Tel. +31 (0)26 3648048 www.thecomfortclub.nl Susanne Oudshoorn en Jasper van Dam

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4