De Opticien nr. 2 2018

D e O p t i c i e n n r 2 2 0 1 8 39 BIOFINITY ENERGYSTM CooperVision besteedde tijdens het NCC zowel op de stand als tij- dens de presentatie van Professional Service Manager Mark Ayodeji aandacht aan een drietal producten uit haar portfolio. Ten eerste de Biofinity EnergysTM; dit zijn lenzen die helpen te schakelen tussen on- en off-screen activiteiten. “Wie meer dan twee uur per dag gebruik maakt van digitale schermen, loopt risico op Digital Eye Fatigue,” vertelt Mark. “Digital Eye Fatigue uit zich in vermoeide, droge en rode ogen. In onze huidige ‘digitale lifestyle’ besteden we per dag vele uren achter digitale schermen en schakelen we continu tussen on- en off-screen. 90% van de volwas- senen besteedt al meer dan 2 uur per dag achter digitale schermen. Bij de jongere generaties is dit nog veel meer. Ruim 50% van mensen tussen de 18 en 29 jaar besteedt negen uur of meer per dag op digitale schermen.. Logisch dus dat Digital Eye Fatigue steeds vaker voorkomt. In de praktijk zien we echter dat de consument het gebruik van digitale apparatuur niet als oorzaak ziet van problemen als vermoeide, droge en rode ogen, terwijl accommodatieve stress een belangrijke bron is. Hier liggen dus duidelijke kansen voor de contactlensspecialist. Daarom heeft CooperVision de Biofinity EnergysTM ontwikkeld. De ideale lens voor de moderne digitale lifestyle.” “Biofinity EnergysTM contactlenzen zijn de enige contactlenzen die gebruik maken van Digital Zone OpticsTM. Dit optische ontwerp helpt om de accommodatieve stress te verminderen wat resulteert in comfortabeler zicht. Biofinity EnergysTM deelt dezelfde materiaaleigenschappen als de andere producten van de Biofinity® familie en maakt dus ook gebruik van AquaFormTM technologie. Dit zorgt ervoor dat de lens vochtig blijft, ook bij verminderd knipperen zoals bij het gebruik van digitale schermen. Voor het congres had CooperVision naast Mark Ayodeji nog een aantal sprekers uitgenodigd, zoals Gary Orsborn, en Amanda Bogers. Gary sprak over de vermindering in Accommodatieve Micro-Fluctuaties met het dragen van Biofinity EnergysTM. Amanda Bogers presenteerde de resultaten van een tevredenheidsonderzoek van nieuwe en bestaande contactlensdragers na het dragen van Biofinity EnergysTM. Uit dit tevredenheidsonderzoek bleek onder andere dat contactlensdragers die aangaven last te hebben van Digital Eye Fatigue, na het gebruik van Biofinity EnergysTM minder symptomen hadden. MYDAY ® TORIC Naast de Biofinity EnergysTM contactlenzen was er ook aandacht voor de MyDay® toric. Mark Ayodeji, vertelt: “Met deze recente aanvulling op het torische silicone hydrogel daglenzen portfolio kunnen nu nog meer contactlensdragers genieten van de voordelen van een silicone hydrogel daglens. De lens heeft een hoog draagcomfort dankzij het nieuwste generatie silicone hydrogel materiaal. Daarnaast geeft het dragers ook veel visueel comfort dankzij de snel stabiliserende torische optiek die deze lens deelt met de Biofinity® toric. We zijn dan ook trots de MyDay® toric aan ons portfolio toe te voegen. Zeker omdat de huidige daglensdragers steeds meer verwachten van hun contactlenzen en we dit met de MyDay® toric waar kunnen maken.” LIVE ® Last but not least, vestigde CooperVision ook de aandacht op de Live®. Met de intro- ductie van de Live® biedt CooperVision een daglens aan met de voordelen van de nieuwste generatie silicone hydrogel materiaal, voor de prijs van een hydrogel lens. Mark Ayodeji vertelt: “Met de Live® willen we nog meer mensen het gemak van een daglens en de voordelen van de nieuwste generatie silicone hydrogel aanbieden, denk daarbij met name aan de jongere generatie.” “De doelgroep 18-25 jarigen, is veelal bezig met een ‘healthy lifestyle’ en verwacht dit ook van contactlenzen. Ze eist om contactlenzen vele uren te kunnen dragen en zoekt ook naar betaalbaarheid. De Live® voldoet aan deze verwachtingen en vormt daarmee het juiste product.” “Met de Live® kan de contactlensspecialist, nu nog meer dan vroeger, vanuit zijn expertise kiezen voor de beste oplossing voor zijn klant. We hoeven geen keuze meer te maken tussen comfort en gezondheid - de nieuwste materialen voor een innovatieve prijs.” EN VERDER Ook waren er op het NCC door CooperVision gesponsorde posterpresentaties te vin- den. Bijzonder is dat Sara Picarazzi, de winnaar van het FORCE programma 2017, met een poster aanwezig was. Met het FORCE programma stimuleert CooperVision jaarlijks wereldwijd jonge wetenschappers om onderzoek naar zachte contactlenzen uit te voeren. Daarnaast bood CooperVision haar bezoekers een unieke belevenis. Op de stand bestond de mogelijkheid om op een speelse manier met een augmented reality bril een kijkje te nemen in de toekomst. Kortom, het was een zeer geslaagd NCC voor CooperVision dat met het thema ‘Welcome to tomorrow’ liet weten klaar te zijn voor de toekomst. Voor aanvullende informatie: CooperVision Tel. +31 (0)183 406080 www.coopervision.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4