De Opticien nr 2 2019 online

16 D e O p t i c i e n n r 2 2 0 1 9 C o v e r s t o r y m a r k ’ e n n o v y EEN NAUWE PROFESSIONELE BAND OPBOUWEN MET KLANTEN IS SINDS DE OPRICHTING VAN MARK’ENNOVY AL EEN VAN DE FUNDAMENTELE PRINCIPES VAN HET BEDRIJF. DIT PRINCIPE STIMULEERT DE ORGANISATIE OM DE DIENSTVERLENING STEEDS WEER NAAR EEN HOGER NIVEAU TE TILLEN. BIJ MARK’ENNOVY VINDEN ZE NIET DAT DE PASVORM VAN CONTACTLENZEN EN HET EINDRESULTAAT VOOR DE KLANT BEPAALD ZOU MOETEN WORDEN DOOR WAT OOGZORGPROFESSIONALS VOLGENS STANDAARD LENS PRODUCENTEN ‘WEL OF NIET HEBBEN’ OP BASIS VAN HUN GESTANDAARDISEERDE ZACHTE CONTACTLENZEN. MARK’ENNOVY VINDT DAT JE VOOR ELKE KLANT DE JUISTE LENS MOET KUNNEN KIEZEN. DE REDACTIE VAN VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN SPRAK MET MARIËLLE VAN GOOR, GROUP PROFESSIONAL AFFAIRS DIRECTOR, OVER DE MISSIE EN DE TOEKOMSTPLANNEN VAN HET BEDRIJF. BIJ mark’ennovy DRAAIT ALLES OM DE BEHOEFTEN VAN DE KLANT Sinds 2016 stelt mark’ennovy alles in het werk om de marktpositie op één lijn te brengen met de ideologie van het merk: een op precisie gebaseerde benadering van de pasvorm van contactlenzen. “We willen mark’ennovy sterker in de markt zetten als een merk dat een uniek gamma van verschillende materialen, geometrie en parameters levert zodat onze klanten contactlenzen kunnen aanbieden die zijn afgestemd op de behoeften van hun klanten”, stelt Mariëlle. Volgens Mariëlle is het van groot belang dat de contactlenzen en de wensen van de klant perfect op elkaar aansluiten. “Als het gaat om de selectie van contactlenzen, is het belangrijk om op zoek te gaan naar de beste match tussen de behoeften van de klant en de eigenschappen van de lens. Lensmodaliteit (dagelijks versus frequente vervanging) en contactlensmateriaal (siliconen hydrogel lenzen versus hydrogel lenzen) zullen meestal de belangrijkste filters zijn bij het verfijnen van de strategie. Het voeren van een succesvolle contactlenspraktijk vereist een zorgvuldige, individuele beoordeling en begrip van de ‘menselijke factor’. Een op de vier standaard zachte contactlenzen biedt geen perfecte lenspassing op basis van de corneale diameter alleen. In werkelijkheid dragen tal van variabelen bij aan een succesvolle contactlenspassing; van de fysiologie van het oog en leefstijloverwegingen tot de niet minder belangrijke contactlensfactoren.” ALLES DRAAIT OM DE KLANT Mark’ennovy brengt al meer dan twintig jaar ‘premium optician only’ contactlenzen op de markt. Over de missie van het bedrijf vertelt Mariëlle: “Onze missie is oogzorgprofessionals een uitgebreid assortiment premium producten én expertise te bieden, zodat zij een duidelijk verschil kunnen maken voor de consument. Van de eerste afspraak tot de uiteindelijke lenspassing; alles moet om de klant draaien. De huidige praktijkstandaardisatie neigt echter vaak voorbij te gaan aan de individualiteit van de klant. Vijf jaar geleden heeft mark'ennovy haar merkidentiteit geactualiseerd, waardoor de productverpakkingen een gelijke look en feel kregen. De nieuwe identiteit bracht het mark'ennovy-merk naar voren als de leverancier van producten, diensten en technische expertise om oogzorgprofessionals te helpen de klant een meer gepersonaliseerde contactlenservaring te bieden.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4