De Opticien nr 2 2019 online
D e O p t i c i e n n r 2 2 0 1 9 4 I n h o u d P. 23 BAUSCH + LOMB Een groot deel van de lenzen en hun blisterverpakking die in Nederland worden verkocht, belandt bij het ongescheiden huisafval of rechtstreeks in het riool. Met het vorig jaar geïntroduceerde contactlens recycleprogramma Recyclens van Bausch + Lomb worden Biotrue ® ONEday daglenzen, inclusief blister en folie, volledig gerecycled. Volgens Rob Rosenbrand, Professional Relations Manager Benelux van Bausch + Lomb is er veel belangstelling voor het programma. P. 10 INTERVIEW J.F. REY EYEWEAR HOLLAND J.F. Rey en Volte Face worden op de Nederlandse markt sinds 2007 vertegenwoordigd door Steven van den Brink onder de naam J.F. Rey Eyewear Holland. De afgelopen tijd hebben er behoorlijk wat veranderingen plaatsgevonden binnen het bedrijf. Zo heeft de Nederlandse vestiging onder andere Sanne van de Wiel mogen verwelkomen, wordt Steven steeds meer betrokken bij de ontwikkeling van de merken en is er flink geïnvesteerd in extra designers. P. 42 ESSILOR ORGANISEERT EYEZEN EVENTS Op 11 maart vond in de Verkade Fabriek in Den Bosch één van de Eyezen Events plaats. Het team van Vaktijdschrift De Opticien was aanwezig bij dit inspirerende event, waar alles werd verteld over de nieuwe innovatieve Eyezen producten en de strategie voor de enkelvoudige producten. Allemaal volledig in Eyezen stijl. P. 16 COVERSTORY MARK’ENNOVY Bij mark’ennovy vinden ze niet dat de pasvorm van contactlenzen en het eindresultaat voor de klant bepaald zou moeten worden door wat oogzorgprofessionals volgens standaard lens producenten ‘wel of niet hebben’ op basis van hun gestandaardiseerde zachte contactlenzen. mark’ennovy vindt dat je voor elke klant de juiste lens moeten kunnen kiezen. De redactie van vaktijdschrift De Opticien sprak met Mariëlle van Goor, Group Professional Affairs Director, over de missie en de toekomstplannen van het bedrijf. 42 10 23
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4