De Opticien nr2 2020 Online

C o v e r s t o r y Menicon lanceert: VERRASSENDE HUISSTIJL, MENICON BLOOM DAY EN KISU MULTI TORIC MAANDLENS EEN UITGESTELD NCC BETEKENT NATUURLIJK GEEN STOP OP DE INNOVATIES EN ONTWIKKELINGEN VAN DE CONTACTLENSBEDRIJVEN ZELF. ZEKER NIET BIJ MENICON DAT VEEL NIEUWS TE VERTELLEN HEEFT. ZO HEEFT MENICON EEN NIEUWE BRANDING, INTRODUCEERT HET KISU, EEN MULTI TORIC DISPOSABLE MAANDLENS, EN IS HET TROTS OP DE SUCCESVOLLE LANCERING VAN HET MENICON BLOOM CONCEPT MET EEN DAG- EN ORTHO-K LENS VOOR MYOPIE CONTROLE MET CE-KEURMERK. DE REDACTIE VAN DE OPTICIEN SPREEK MET EVERT AAIJ, SALES & MARKETING MANAGER BIJ MENICON EN WOUTER VAN DER BENT, PRODUCT MANAGER MENICON BLOOM OVER DE ONTWIKKELINGEN EN INNOVATIES BINNEN MENICON. D e O p t i c i e n n r 2 2 0 2 0 14 “We zijn er trots op onze nieuwe ‘branding’ te laten zien aan onze klanten”, vertelt Evert enthousiast. “Deze geeft namelijk precies weer wie we zijn en waar we voor staan. Het geeft bovendien helderheid en duidelijkheid zowel binnen Menicon als voor onze klanten. Origami, een Japanse papierkunst waar precisie en vakmanschap vereist zijn en de mogelijkheden eindeloos zijn, staat symbool voor Menicon. Wij staan garant voor precisie en vakmanschap en met onze contactlensoplossingen zijn de mogelijkheden voor goed zicht eindeloos. De boodschap van Menicon is daarom: A contact lens specialist, embracing precision craftsmanship to see life in detail. Kortom, we zijn blij met deze look & feel die helemaal bij ons past en ons een duidelijk en herkenbaar gezicht geeft binnen de optiekwereld en daarbuiten.” KISU Naast de introductie van Bloom Day staat maart ook in het teken van de introductie van Kisu bij Menicon. Een Multi Toric disposable maandlens. “Menicon staat bekend om zijn expertise op het gebied van maatwerk. Deze kennis hebben wij nu toegevoegd op het gebied van disposables. Kisu is speciaal ontwikkeld voor de ‘gap’ in de (disposables) markt." "Er zijn bijna geen multi toric disposable contactlenzen met een snelle levertijd. Terwijl 27% van de consumenten een multifocaal torische oplossing nodig heeft. Binnen die 27% ligt de doelgroep voor Kisu. Kisu is makkelijk aan te passen, snel leverbaar, heeft een uitgebreid leveringsbereik, perfecte stabilisatie en is uitstekend te combineren met de Miru maandlenzen. Met Kisu bouwen we voort op de kracht en het ontwerp van het Miru disposables-assortiment. Een eenvoudige aanpas, hoge succesratio en uitgebreid leveringsbereik zorgen ervoor dat ook de 27% die gedwongen was concessies te doen in visus of lenskeuze, nu eenvoudig voor contactlenzen kan kiezen, zonder meteen over te hoeven stappen naar een maatwerk-optie. Bovendien is de Kisu ook verkrijgbaar als private label.” BLOOM Naast de nieuwe branding is het uitvouwen van het Menicon Bloom-concept een belangrijke ontwikkeling voor het bedrijf. Wouter steekt dan ook met veel passie van wal: “Het Menicon Bloom behandelplan is begin maart uitgebreid met Menicon Bloom Day, een daglens voor myopie controle mét CE-keurmerk. Menicon introduceerde vorig jaar zomer het Menicon Bloom behandelplan met daarin de eerste ortho-k lens in

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4