De Opticien nr2 2020 Online

D e O p t i c i e n n r 2 2 0 2 0 52 I n t e r v i e w Bobo’s Eyewear: CÉBÉ VERDIENT DE SPOTLIGHTS BOBO’S EYEWEAR HEEFT TIJDENS DE NOD DE BRILLEN VAN OUTDOORSPECIALIST CÉBÉ UITGEBREID GETOOND. CÉBÉ MAAKT ONDERDEEL UIT VAN DE BOLLÉ BRANDS (WAAR SERENGETI OOK ONDER VALT) EN HEEFT DE ZELFSTANDIGE OPTICIEN EEN HOOP TE BIEDEN. TIJDENS DE BEURS BLEEK DAN OOK NIET ALLEEN HET DESIGN VAN DE BRILLEN ZELF IN DE SMAAK TE VALLEN, OOK DE KWALITEIT VAN DE RX GLAZEN – MET MEEKLEURENDE EN CONTRASTVERHOGENDE EIGENSCHAPPEN – BLEKEN EEN SCHOT IN DE ROOS. DIT ALLES TEGEN EEN ZEER SCHERPE PRIJS/KWALITEITVERHOUDING. CÉBÉ IS DAN OOK EEN MERK DAT DE SPOTLIGHTS VERDIENT EN DAAROM GAAT DE REDACTIE VAN DE OPTICIEN IN GESPREK MET HENK HUIGENS, VERTEGENWOORDIGER VAN CÉBÉ EN BRIAN KRAGT, DIRECTEUR VAN BOBO’S EYEWEAR OVER HET POTENTIEVOLLE MERK CÉBÉ. Cébé is een sportbrillenmerk dat is opgericht in 1892 en heeft als doel om de beste mogelijke uitrusting voor liefhebbers van outdoor activiteiten te bieden, door producten te ontwerpen die de durfals beschermen tijdens hun activiteiten. Cébé maakt onderdeel uit van de Bollé Brands, waar zoals al in de introductie genoemd, ook Bollé en Serengeti toe behoren. De meer dan 100 jaar kennis en de voorliefde voor sport, maken de brillen uitermate geschikt voor de vakspecialist. Brian Kragt: “Ondanks dat sportbrillen een zeer mooie toevoeging voor het assortiment en de omzet kunnen zijn, zien we dat deze categorie in de praktijk vaak nog een ondergeschoven kindje is. Bij de sportzaken leeft de gedachten dat sportbrillen bij de opticien thuishoren, en visa versa zijn veel opticiens van mening dat sportbrillen bij de sportzaak horen te liggen. Dat is oprecht zonde, omdat je hierdoor als specialist een doelgroep links laat liggen die graag geïnformeerd wil worden om zijn sportieve prestaties te verbeteren of simpelweg optimaal van het buitenleven wil genieten. Door bijvoorbeeld een samenwerking aan te gaan met een lokale sportzaak in de buurt en/of sportbrillen de aandacht te geven binnen het winkelconcept kan je een mooie groep sportievelingen aantrekken en je kennis en kunde als vakspecialist verder profileren.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4