De Opticien nr2 2020 Online

D e O p t i c i e n n r 2 2 0 2 0 76 B r i l l e n g l a z e n ZEISS SMARTLIFE NIEUW BRILLENGLASPORTFOLIO VOOR ALLE LEEFTIJDEN DAT VOLDOET AAN DE VISUELE BEHOEFTEN VAN MODERNE CONSUMENTEN TEGENWOORDIG ZIJN DIGITALE TOESTELLEN ONLOSMAKELIJK EEN DEEL VAN ONS LEVEN. “CONTINU VERBONDEN ZIJN BIEDT OP VEEL VLAKKEN VOORDELEN, MAAR HET BETEKENT OOK DAT WE ZOWEL ONZE DIGITALE TOESTELLEN ALS ONZE GEEST NOG MAAR ZELDEN RUST GUNNEN. HETZELFDE GELDT VOOR ONZE OGEN. WE VERSCHUIVEN SNEL EN VAAK ONZE FOCUS TUSSEN HET SCHERM EN ONZE OMGEVING, WAT INVLOED HEEFT OP ONZE VISUELE GEWOONTEN. HET VISUELE GEDRAG EN DE VISUELE GEWOONTES WORDEN NAMELIJK BEPAALD DOOR ONZE LEVENSSTIJL”, ALDUS KARIN VOERMANS, PRODUCT & MARKETING MANAGER ZEISS VISION CARE NEDERLAND. OM DIE REDEN HEEFT ZEISS SMARTLIFE ONTWIKKELD, EEN VOLLEDIG NIEUW BRILLENGLASPORTFOLIO VOOR ALLE LEEFTIJDEN DAT VOLDOET AAN DE DAGELIJKSE VISUELE BEHOEFTEN VAN MODERNE CONSUMENTEN. WE GAAN MET KARIN IN GESPREK OVER WAT HET NIEUWE BRILLENGLASPORTFOLIO PRECIES INHOUDT EN WELKE VOORDELEN HET BIEDT VOOR DE ZELFSTANDIGE OPTICIEN. Karin vertelt: “De glazen zijn voorzien van de nieuwste technologieën en zijn zorgvuldig doordacht om het voor opticiens zo eenvoudig mogelijk te maken om aan elke consument de juiste brillenglazen te adviseren - en te verkopen. Naast de volledige UV-bescherming, die standaard aanwezig is in elk ZEISS brillenglas, kunt u uw klanten nu ook brillenglazen aanbieden die zijn afgestemd op onze huidige digitale levensstijl”, aldus Karin. “Visueel multitasken vraagt om een haarscherp en comfortabel zicht, op elk moment van de dag. Het nieuwe brillenglasportfolio van ZEISS zorgt daarvoor.” VISUELE BEHOEFTEN ZIJN OOK AFHANKELIJK VAN DE LEEFTIJD Ons kijkgedrag wordt beïnvloed door onze levensstijl, ongeacht onze leeftijd. Maar veroudering heeft wel degelijk gevolgen voor onze ogen. “De anatomische en fysiologische veranderingen van onze ogen leiden op termijn tot andere visuele uitdagingen. Hoe jong of oud we ook zijn, we krijgen allemaal te maken met de visuele belasting die onze moderne levensstijl met zich meebrengt. Daarnaast veranderen onze visuele behoeften naarmate we ouder worden. Dat heeft te maken met twee belangrijke factoren: een vermindering van het accommodatievermogen en een verkleining van de pupildiameter”, vertelt Karin. “De uitdagingen waarmee onze ogen elke dag worden geconfronteerd, veranderen voortdurend naarmate we ouder worden, en variëren van basisbehoeften zoals helder zicht en hulp bij het zien van voorwerpen tot het corrigeren van presbyopie. Omdat ZEISS streeft naar een optimaal zicht voor iedereen, is het verzekerd dat deze aspecten zijn verwerkt in alle ZEISS SmartLife brillenglazen.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4