De Opticien nr2-2021 Online

D e O p t i c i e n n r 2 2 0 2 1 74 I n t e r v i e w Bloomdale Eyewear: ORIGINELE DESIGNS VAN EIGEN BODEM BLOOMDALE EYEWEAR STAAT VOOR EDGY KLEUREN, EIGENZINNIGE VORMEN EN FIJNE DETAILS. MONTUREN DIE DRAAGBAAR ZIJN VOOR EEN BREED PUBLIEK, MAAR TOCH OOK NÉT EVEN ANDERS ZIJN. VOLGENS ARMAND VAN LINGEN, EIGENAAR EN DESIGNER VAN HET NEDERLANDSE OPTIEKLABEL, IS ER GEEN BETER ITEM WAARMEE JE VAN LOOK KAN WISSELEN, DAN EEN NIEUW MONTUUR. “EEN BRIL IS WELLICHT HET MEEST PERSOONLIJKE ACCESSOIRE, OMDAT DIT NIET EEN ONE-SIZE-FITS-ALL-ITEM IS.” Armand is sinds 1999 actief binnen de optiekbranche. Vijf jaar lang was hij werkzaam bij Eurovisie, waarna hij negen jaar samen met voormalig compagnon Roland Vandermeulen Dutz Eyewear in de markt heeft gezet. In 2015 sloeg Armand met Bloomdale Eyewear een andere weg in. Een succesvolle stap: de monturen zijn inmiddels verkrijgbaar bij zo’n 400 onafhankelijke verkooppunten in Nederland en worden wereldwijd - ook private label - gedistribueerd. “De brillen van Bloomdale Eyewear hebben originele vormen, diepe kleuren en levendige patronen, maar zijn tegelijkertijd commercieel en goed verkoopbaar. Dat is precies wat onze monturen zo aantrekkelijk maakt”, vertelt Armand. OPTIMALE ONDERSTEUNING Maar dat is niet de enige verklaring voor het succes van het onafhankelijke optiekmerk. “Een goede kwaliteit is de basis. Onze modellen zijn gemaakt “IN JUNI VERWACHTEN WE EEN SPECIAL EDITION VAN EEN AANTAL NIEUWE MODELLEN UIT TE BRENGEN”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4