De Opticien nr 2-2022 Online

D e O p t i c i e n n r 2 2 0 2 2 48 I n t e r v i e w HET TEAM VAN ETUI & ZO BREIDT UIT! ETUI & ZO IS NATUURLIJK TE VINDEN OP HALL OF FRAMES. MET ENTHOUSIASME ZULT U OOK DEZE KEER DOOR DE DAMES VAN ETUI & ZO ONTVANGEN WORDEN OP DE STAND. HOEWEL DIT NIET HELEMAAL MEER OPGAAT. WEL WAT BETREFT HET ENTHOUSIASME UITERAARD, MAAR HET TEAM VAN ETUI & ZO BESTAAT TEGENWOORDIG NIET ALLEEN MEER UIT DAMES. WE GAAN IN GESPREK MET EIGENARESSE PASCALLE VAN DER STAAK OVER DE ONTWIKKELINGEN BINNEN ETUI & ZO EN ‘STICHTING FOR A CHANGE’ DIE ZE GRAAG IN HET ZONNETJE WIL ZETTEN. Het team van Etui & Zo bestaat niet enkel meer uit dames. Kan je daar iets meer over vertellen? “Dat klopt”, vertelt Pascalle lachend. “Voor Peter Bos hebben we graag een uitzondering gemaakt en we zijn ontzettend blij dat hij deel komt uitmaken van ons bedrijf. Peter heeft niet alleen een hele fijne persoonlijkheid die ontzettend goed past bij ons, hij heeft ook zeer veel ervaring binnen de optiek. Bovendien kent hij de producten van Etui & Zo, omdat hij in vorige functies ook de vertegenwoordiging heeft verzorgd van soortgelijke producten. Dit in combinatie met zijn netwerk en enthousiasme maakt dat we met veel vertrouwen naar deze samenwerking kijken. Op Hall of Frames stellen we Peter dan ook graag officieel voor als lid van ons team. Kom dus vooral gezellig bijkletsen en kennismaken!” Voelt het goed om na de coronapandemie weer te mogen beurzen? “Uiteraard zijn we erg blij dat we iedereen weer live mogen ontmoeten en begroeten. Ik denk dat iedereen daar ontzettend veel behoefte aan heeft. We kijken dan ook weer graag naar de toekomst, zeker door de struggelingen die we het afgelopen jaar gekend hebben en die nog wel een periode zullen voortduren. Door de coronapandemie zijn veel grondstoffen in prijs gestegen en vaak moeilijk leverbaar. Ook zijn bijvoorbeeld de containerkosten voor het verschepen van producten uit China buitensporig hoog. We zijn daardoor genoodzaakt extra vervoerskosten door te berekenen aan onze klanten. Ik vind dat zeer vervelend, maar gelukkig krijgen we erg veel begrip van onze klanten, waarvoor ik heel dankbaar ben.” “Veel van onze producten zijn gelukkig ook afkomstig uit Europa - denk bijvoorbeeld aan de papieren tassen – hoewel ook de prijs van papier ontzettend is gestegen. Het deel van ons assortiment wat we uit China betrekken wordt ook daar het beste en mooiste geproduceerd. Dat maakt het simpelweg bijzonder lastig om andere oplossingen te vinden. Maar ik ben ontzettend geraakt door het begrip dat ik heb mogen ontvangen van mijn klanten. Iedereen begrijpt de situatie. Opticiens mochten natuurlijk ‘gewoon’ open blijven en men heeft bij wijze van spreken ‘business as usual’ kunnen draaien, maar dan nog. Onze klanten zijn begripvol en denken mee en daar ben ik enorm blij mee. Het heeft denk ik ook geholpen dat we een hele open en transparante relatie hebben met onze klanten. Dat is simpelweg onze manier van zaken doen.” Tijdens de beurs wil je ook graag aandacht vragen voor Stichting for a Change, waarom is dat? ”Stichting for a Change wordt gerund door een klant van Isabelle van den Berge van De Visser Optiek by Isabelle in Heinkenszand. Haar klant is in Malawi gaan wonen en leidt daar ter plaatse de stichting en alle projecten.” “Isabelle en ik zijn al meer dan twaalf jaar goed bevriend en we willen ons graag samen voor dit goede doel inzetten. We hebben Peter & Pascalle

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4