De Opticien nr 2-2022 Online

D e O p t i c i e n n r 2 2 0 2 2 77 WELKE INTERIEURKLEUREN KIEST U? Ieder tijdsbeeld heeft zijn eigen kleurtrends, dat is iedereen welbekend. Natuurlijk zijn kleurvoorkeuren persoonlijk, maar naast wat u en uw bezoekende klanten mooi vinden associeren we kleuren ook met modern of ouderwets. Toen een jaar of 10 geleden de trend van frisse oranjes, appeltjesgroen en lichtblauw gezien werd als modern, worden deze nu vrijwel niet meer gebruikt. Wat zijn dan nu de kleuren voor winkelinrichting? Dit wordt mij regelmatig gevraagd. Mijn antwoord: olijfgroen, staalblauw en okerbruin! Deze kleuren worden op dit moment veelgebruikt. Maar let op! De grijswaarden van deze kleuren zijn zeer belangrijk, dus laat u goed informeren over de nuances die bij uw interieur passen. Bel gerust voor advies, want juist de combinatie van vormen en materiaalgebruik geven, samen met kleuren, hoe welkom mensen zich onbewust voelen in uw winkelomgeving. www.optiekadviseurs.nl/adviseurs JOS BAIJENS JosismetzijnBureauBaijens(interieurarchitecten en ontwerpers) al meer dan 25 jaar expert op het gebied van interieurcommunicatie voor optiekwinkels. Bij Bureau Baijens staat onafhankelijkheid voorop. Jos denkt graag met u mee. HOE BEPAAL IK MIJN MARKETINGBUDGET? Veel optiekondernemers worstelen met deze vraag. Elke optiekwinkel is uniek en heeft zijn eigen, specifieke klantenbestand. Een goed marketingplan begint dan ook met een doelgroep analyse. Uit deze analyse blijkt waar nog mogelijkheden liggen. Door gerichte marketing op potentiële klanten kunt u efficiënt uw omzet vergroten. Gerichte marketing is een mix van ‘wervende’ en ‘onderhoudende’ middelen (digitaal en fysiek). De eerste is gericht op nieuwe klanten, de laatste op de bestaande klantenkring. Als ondernemer weet u dat een enkele keer een folder verspreiden of een e-mail nieuwsbrief verspreiden geen zoden aan de dijk zet. Alleen door regelmatig – maar ook weer niet te vaak – marketing in te zetten blijft uw zaak zichtbaar en in het vizier van uw (potentiële) klanten. Hoe bepaal ik mijn marketingbudget is de vraag boven dit artikel. De ervaring heeft geleerd dat een efficiënt marketingplan ergens tussen de 3 en 5% van de omzet ligt. Wij leggen graag uit welk budget het beste past bij uw optiekzaak. www.optiekadviseurs.nl/adviseurs HANS WARMERDAM – MEYEMEDIA Hans is als tekstschrijver en grafisch vormgever al meer dan 25 jaar actief als marketing specialist voor opticiens. Hij verzorgt voor meerdere zelfstandige opticiens marketing op maat in strategie en uitvoering. BV IETS VOOR U? Vraagt u zich ook wel eens af of een BV voor u financieel voordeliger is en of u wel in de juiste juridische structuur zit? Dit hangt af van een aantal factoren: de tarieven van de inkomstenbelasting en de vennootschapsbelasting, de benodigde financiële middelen in privé, wanneer bent u voornemens uw onderneming over te dragen, en zo meer. De huidige tarieven wijzen duidelijk richting BV. In geval u jaarlijks een bedrag over houdt dat u niet nodig heeft voor privébestedingen, dan is het advies om dit zeker eens goed te laten checken. Het kan u de komende jaren duizenden euro’s aan belasting schelen. In het geval het advies luidt om het niet te doen, geeft u dat rust, want u weet nu dat u in de meest gunstige structuur uw optiekonderneming uitoefent. Ingewikkeld? Nee hoor, u kunt hierover een helder advies ontvangen. Interesse? Neem dan gerust contact met mij op dan help ik u verder. www.optiekadviseurs.nl/adviseurs JACQUELINE VAN EEKELEN Jacqueline heeft als jurist en fiscalist, jarenlange ervaring met het adviseren van ondernemers bij bedrijfsoverdrachten, werkgeverszaken, huurkwesties en contractvraagstukken.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4