De Opticien nr2-2023 Online

DE OPTICIEN NR 2 2023 81 overleggen we wel veel en worden beslissingen in samenspraak genomen, we willen namelijk in beide winkels dezelfde visie uitstralen en dezelfde kwaliteit leveren. Gelukkig denken we over veel dingen hetzelfde, maar soms hebben we ook andere ideeën, dat maakt het samenwerken met elkaar juist ook zo leuk én leerzaam. Het houdt je scherp.” VERHUIZING Ook in Didam nam het klantenbestand steeds verder toe, wat uiteindelijk heeft geleid tot een verhuizing twee jaar geleden. “Het pand naast onze winkel in Didam kwam vrij, daar zat een bloemist gevestigd. We hebben het pand van 450 vierkante meter volledig verbouwd.” Kortom, een flinke klus, maar het resultaat mag er zijn. De vestiging in Didam is modern, luxe en sfeervol en heeft een totaal andere uitstraling dan de vestiging in Tolkamer. “Dat is een bewuste keuze”, vertelt Louis. “De locatie in tolkamer is wat klassieker, wat beter aansluit op het pand zelf en de omgeving. De locatie in Didam is daarentegen meer geschikt voor een moderne uitstraling.” Op de oude locatie in Didam heeft Louis ‘t Hoorhuus geopend. “Ik was van mening dat er op het gebied van hoorzorg kansen lagen. Door de verhuizing konden we het oude pand omtoveren tot een hoorzorgwinkel. Het concept is gelijk aan ‘t Brillehuus: kwaliteit in zorg en producten wordt gecombineerd met persoonlijk contact. Door de opening van ‘t Hoorhuus kunnen we onze klanten nog breder bedienen.” SAMENWERKING ESSILOR EN O’MAX Om de hoogste kwaliteit in de winkels te kunnen bieden, is het volgens Louis van belang dat er wordt geïnvesteerd in de juiste apparatuur. Sinds de oprichting wordt er in ‘t Brillehuus gewerkt met de apparatuur van Essilor en O’Max. “Ik ben altijd erg tevreden geweest over de producten van Essilor en O’Max. Innovatie, kwaliteit en klantbeleving staat bij deze bedrijven voorop, iets wat je absoluut terugziet in de producten. Ze blijven zichzelf continu ontwikkelen en innoveren om de beste kwaliteit voor de eindconsument te bieden en dat is precies wat aansluit op onze visie.” Een goed voorbeeld van een innovatie die Essilor in de afgelopen jaren heeft ontwikkeld, is de Visioffice X, die in de vestiging in Didam staat. “Dit geavanceerde meetsysteem maakt het niet alleen mogelijk om maatwerk brillenglazen te leveren, maar zorgt ook voor de ultieme klantbeleving. Hiermee laten we zien dat we blijven innoveren. Daarnaast werken we al jaren met de Topcon OCT Maestro van O'Max, waar niet alleen wij, maar ook onze klanten enorm tevreden over zijn.” Kortom, door de samenwerking met O’Max en Essilor kan ‘t Brillehuus voor ieder wat wils bieden. “We kunnen onze klanten alles aanbieden, van basisproducten tot het absolute topsegment. Het is onze taak om de zorg en producten te adviseren die aansluiten bij de wensen en behoeften van de klant.” Wat Louis verder aanspreekt in de samenwerking met Essilor, is de betrokkenheid. “Niet alleen de producten, maar ook de mensen achter het bedrijf zijn betrouwbaar. De lijntjes zijn kort en de mensen die er werken zijn erg toegankelijk, dat werkt erg prettig.” TOEKOMSTPLANNEN Tijdens ons gesprek is de passie voor het ondernemerschap én het optiekvak voelbaar bij Louis. Op de vraag of hij nog nieuwe plannen op de plank heeft liggen, antwoordt hij: “Ik zal altijd blijven investeren om in te kunnen spelen op de wensen en behoeften van onze klanten. Zo zullen we ons in de toekomst nog meer gaan focussen op oogzorg, simpelweg omdat daar steeds meer behoeften aan is. Kortom, er liggen nog genoeg uitdagingen op ons te wachten!” Meer informatie: ‘t Brillehuus www.brillehuus.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4