De Opticien nr 2 2024 Online

DE OPTICIEN NR 2 2024 44 INTERVIEW OPTITRADE RETAILGROEP LANCEERT OPTITRADE CONNECT Zoals bekend in de markt, juicht Optitrade Retailgroep ondernemerschap toe, specifiek in de optiek- en de audiologiemarkt. “We streven ernaar om onze klanten te ontlasten van randzaken, zodat zij zich volledig kunnen concentreren op hun kernactiviteit: ondernemen”, aldus Robyn Gilsing, PR Manager bij Optitrade. Bij Optitrade doen ze dit niet alleen, maar in samenwerking met verschillende leveranciers en partners. “Wij geloven in samenwerking; samen staan we sterker voor zelfstandigheid.” Deze visie wordt ook belichaamd in Optitrade Connect, een exclusieve businessclub voor vooruitstrevende ondernemers in de optiek- en audiologiemarkt. We gaan met Robyn in gesprek over wat dit precies inhoudt en wat de voordelen zijn voor opticiens. Samenwerking staat vanaf dag één centraal bij Optitrade. Dit werd eerder weerspiegeld in evenementen zoals de Optitrade Day en de bekende regiobijeenkomsten. Recente geluiden uit de markt onderstrepen de impact van interactieve bijeenkomsten voor ondernemers. “Met het jaarthema van 2024 als ‘verbinden’, een netwerk van inspirerende ondernemers en belangrijke leveranciers, en de aanwezige expertise, zijn we klaar voor de volgende stap”, vertelt Robyn enthousiast. “Met trots introduceren we Optitrade Connect - een exclusieve businessclub bestaande uit ambitieuze ondernemers uit de optiek- en audiologiemarkt. Bij Optitrade Connect staat het bereiken van jouw zakelijke doelstellingen en het blijven inspireren van jou als ondernemer centraal.” Drie pijlers: Kennis, Ondernemerschap en Verbinding Op de vraag wat Optitrade Connect precies inhoudt, antwoordt Robyn: “Vanuit Optitrade Connect organiseren we drie events per jaar, waarbij wij, maar ook externe sprekers, graag alle inzichten op het gebied van ondernemerschap en marktkennis delen. Elk event richt zich op één van onze drie pijlers: Kennis, Ondernemerschap en Verbinding.” In feite zijn het echter negen exclusieve bijeenkomsten. “We kiezen ervoor om vanuit de pijlers drie events te organiseren, verspreid over het land, bijvoorbeeld in steden als Eindhoven, Zwolle en Amsterdam. Op deze manier kun je zelf bepalen welke locatie voor jou het beste uitkomt en kunnen we de sessies intiem houden. De inhoud van het cluster bijeenkomsten is natuurlijk hetzelfde.” Op de vraag waarom het voor ondernemers interessant is om deze events te bezoeken, antwoordt Robyn: “In een tijd van snelle veranderingen en intense concurrentie vinden wij deze interactie essentieel voor het behoud van wendbaarheid en het realiseren van jouw eigen successen. Op deze manier bieden we de mogelijkheid om binnen Optitrade Connect inzichten te winnen, nieuwe contacten te leggen en kunnen bestaande relaties worden onderhouden. Als Optitrade-klant heb je direct toegang tot de eerste editie.” Het lanceringsevenement vindt plaats in mei! De eerste evenementen vinden plaats op 13, 15 en 22 mei. “Tijdens deze dagen staan wij klaar om onze klanten kennis te laten maken met Optitrade Connect. De allereerste events staan volledig in het teken van het jaarthema en tevens één van onze pijlers: Verbinding. We presenteren cijfers en IN EEN TIJD VAN SNELLE VERANDERINGEN EN INTENSE CONCURRENTIE VINDEN WIJ DEZE INTERACTIE ESSENTIEEL VOOR HET BEHOUD VAN WENDBAARHEID EN HET REALISEREN VAN JOUW EIGEN SUCCESSEN “ “ Robyn Gilsing

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4