26 DE OPTICIEN NR 2 2025 BACKSTAGE SHOOT OPTITRADE LANCEERT SPRAAKMAKENDE MULTIFOCAALCAMPAGNE MET WINSTON GERSCHTANOWITZ Optitrade introduceert dit jaar een vernieuwend campagneconcept. Waar opticiens voorheen losse campagnes en direct mailings konden inzetten, biedt Optitrade nu een compleet jaarpakket met meerdere campagnes. Dit zorgt niet alleen voor een consistente merkuitstraling, maar stelt opticiens ook in staat om hun diverse doelgroepen effectiever te bereiken. Eén campagne in het bijzonder springt er dit jaar uit: de multifocaalcampagne. Niemand minder dan Winston Gerschtanowitz is het gezicht van deze campagne, die de naam ALL EYES ON YOU draagt. De redactie van De Opticien kreeg exclusief toegang tot de fotoshoot in Apeldoorn en nam een kijkje achter de schermen. Multifocale brillen staan niet bepaald bekend om hun spannende imago. Ze worden vaak gezien als functioneel en praktisch, maar missen de uitstraling van bijvoorbeeld een trendy zonnebril. Optitrade wilde daar verandering in brengen en ontwikkelde een campagne die multifocale brillen een flinke boost geeft. Rachel Groenen, Marketing Manager bij Loyalty Lab en medeverantwoordelijk voor de campagnes van Optitrade, licht toe: “We wilden echt iets unieks neerzetten. Een campagne die opvalt en helpt het imago van multifocale brillen te vernieuwen.” Maar hoe zorg je voor impact? Door een bekend gezicht aan de campagne te verbinden. Optitrade zocht een charismatische persoonlijkheid die multifocale brillen nieuw elan kon geven. “We zochten de Nederlandse George Clooney”, lacht Rachel. “Een stijlvolle, charmante man die bewijst dat een bril niet alleen functioneel is, maar ook je uitstraling versterkt.” De keuze viel al snel op Winston Gerschtanowitz. “Zeg nou zelf, de gelijkenis is treffend, toch?”, zegt ze met een knipoog. Van Instagram-bericht naar campagneshoot Hoe strik je een bekende Nederlander voor een campagne? Rachel besloot het gewoon te proberen en stuurde Winston een bericht via Instagram. “Wat erin stond? Dat we op zoek waren naar de Nederlandse George Clooney”, zegt ze met een glimlach. Het bericht had het gewenste effect: Winston reageerde enthousiast. “Als er had gestaan: ‘We zoeken een vijftiger met grijs haar om multifocale brillen te promoten’, had ik waarschijnlijk meteen nee gezegd”, grapt hij. Maar precies dát is waarom deze campagne zo belangrijk is, vult Rachel aan. “Multifocale brillen zijn volgens velen niet ‘sexy’, maar wij willen het tegendeel bewijzen. We willen laten zien dat ze juist stijlvol en modern kunnen zijn. Niet voor niets is het campagnethema: ALL EYES ON YOU.” Voor Winston kwam de campagne op het perfecte moment. “Ik merk al een tijdje dat mijn zicht achteruitgaat. Als ik op mijn telefoon kijk, knijp ik steeds vaker mijn ogen samen. Ik wist dat het eraan zat te komen, maar stelde het steeds uit. Waarom? Zoals Rachel al aangaf, hebben multifocale brillen nu eenmaal een wat stoffig imago; je associeert ze toch met ouder worden”, geeft hij toe.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4