48 DE OPTICIEN NR 2 2025 Rosanne, die inmiddels al 25 jaar in het bedrijf werkt, vult aan: “Dat persoonlijke gevoel waarborgen we in alles wat we doen. We zijn door de jaren heen meerdere keren verhuisd en ons team is gegroeid, maar de sfeer is altijd hetzelfde gebleven. Bij Van Daalen Optiek moet het voelen als thuiskomen, met een kopje koffie en een gezellig gesprek.” Samenwerking met De Rigo Persoonlijk contact geldt niet alleen voor klanten, maar ook voor de leveranciers waar Van Daalen Optiek mee samenwerkt. Dat was dan ook een belangrijke reden om de samenwerking met De Rigo aan te gaan. “We werkten al jaren met Porsche Design en toen dat merk werd overgenomen door De Rigo Benelux, kwamen we in contact met hun andere merken”, vertelt Pieter. “We werden uitgenodigd in hun showroom in Naarden-Vesting om het hele portfolio te ontdekken. Nou, de keuze was reuze.” Rosanne lacht: “Dus we hebben er meteen meerdere gekozen. Maar even zonder gekheid: we kiezen bewust voor samenwerking met een aantal vaste leveranciers. Wij zijn namelijk van mening dat je elkaar naar een hoger niveau tilt als je een sterke samenwerking hebt. Het moet klikken en je moet elkaar kunnen versterken. Dat gevoel was er meteen bij De Rigo.” Pieter nam het familiebedrijf in 1967 over van zijn ouders en bouwde het verder uit. “De basis was enorm sterk en met mijn team – en later ook met mijn vrouw Rosanne – heb ik die lijn doorgezet. Wat altijd voorop heeft gestaan, is kwaliteit en innovatie, maar dan wel met een persoonlijke touch. Zeker in een tijd waarin grote ketens de markt domineren, zoeken klanten juist dat: persoonlijk contact en het gevoel dat ze gehoord en gezien worden.” INTERVIEW VAN DAALEN OPTIEK EN DE RIGO BRENGEN BRAND AMBASSADOR TOT LEVEN Al jarenlang is Van Daalen Optiek een begrip in Naaldwijk en omgeving. De reden? Een constante focus op vernieuwing, gecombineerd met een grote passie voor optiek en ondernemen. Pieter van Daalen, die als tweede generatie aan het roer staat, benadrukt: “Wij willen onze klanten altijd verrassen met de nieuwste en beste producten, maar vooral met persoonlijke aandacht. Dat is wat ons onderscheidt.” Die verrassingselementen blijven niet onopgemerkt. Zo onderging de winkel recent een Police-metamorfose, waarbij niemand minder dan Zac Efron – de nieuwe Brand Ambassador van het merk – prominent aanwezig is. v.l.n.r.: Olav Goulooze, Rosanne van Daalen en Pieter van Daalen
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4