68 DE OPTICIEN NR 2 2025 INTERVIEW VAN ZOLDERKAMER NAAR 15-JARIG JUBILEUM: HET SUCCESVERHAAL VAN ETUI & ZO Vijftien jaar geleden waagde Pascalle van der Staak de sprong en startte ze het bedrijf Etui & Zo. Wat begon als een bescheiden onderneming, gerund vanuit haar zolderkamer, is inmiddels uitgegroeid tot een toonaangevend marketingconcept in afleverproducten waarmee zelfstandige opticiens zich kunnen onderscheiden. Vandaag de dag bestrijkt Etui & Zo vrijwel de volledige zelfstandige optiekmarkt en viert het bedrijf haar 15-jarig bestaan. Althans, dat jubileum ging onbewust stilletjes voorbij door een ingrijpende verbouwing. “Het was een hectische, maar fantastische periode om dit samen met het hele team te realiseren. Nu we helemaal gesetteld zijn op onze nieuwe locatie, zijn we enorm trots op het eindresultaat!” Maar dat is niet het enige grote nieuws: naast een nieuw pand en een jubileum introduceert Etui & Zo ook een nieuw logo én een gloednieuwe bestelwebsite. Hoog tijd om af te reizen naar Udenhout en Pascalle te spreken over deze ontwikkelingen. Had Pascalle ooit gedacht dat ze hier zou staan? “Absoluut niet”, lacht ze bescheiden. "Maar ik ben wel ontzettend blij en trots dat ik dit werk nog steeds met dezelfde passie en energie mag doen. Dat is volgens mij de sleutel tot ons succes: we doen dit allemaal met enorm veel enthousiasme, ieder vanuit zijn eigen kracht, en dat merken onze klanten."Wat ooit begon met de verkoop van briletuis en brillendoekjes in de stijl van de winkel, is inmiddels uitgegroeid tot een volledig marketingconcept in afleverproducten. Die groei komt volgens Pascalle onder andere voort uit veranderingen in de optiekmarkt. "Grote ketens en overnames hebben de branche veranderd, maar dat hoeft geen bedreiging te zijn, mits opticiens zich weten te onderscheiden en dit helder communiceren naar hun klanten. Waar ketens vaak standaardiseren en daarmee hun identiteit verliezen, hebben zelfstandigen juist een eigen identiteit. Dat unieke DNA biedt juist enorm veel kansen. Wij helpen hen om die eigenheid te vertalen naar onderscheidende afleverproducten." ONS NIEUWE LOGO TREKT DE AANDACHT, LAAT JE NADENKEN EN MAAKT JE VERVOLGENS BLIJ. PRECIES ZOALS WIJ WILLEN DAT ONZE AFLEVERPRODUCTEN WERKEN: EEN BLIJVENDE INDRUK ACHTERLATEN
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4