De Opticien nr 3 2018

D e O p t i c i e n n r 3 2 0 1 8 31 * Met Eyezen 0.4 brillenglazen worden ogen niet moe door de accommodatie bij gebruik op korte afstand gedurende 20 minuten te compenseren. BRILLENGLAZEN VOOR EEN DIGITAAL LEVEN * Met Eyezen 0.4 brillenglazen worden ogen niet moe door de accommodatie bij gebruik op korte afstand gedurende 20 minuten te compenseren. BRILLENGLAZEN VOOR EEN DIGITAAL LEVEN Het besluit om de Eyezen mediacampagne 100% uit te voeren op het online kanaal was dus snel genomen. Dat is waar de doelgroep zich bevindt én waar de boodschap van Essilor het meest relevant is. Nieuw is de wijze waarop de 2018 campagne is opgebouwd. Deze doelgroep laat zich niet zomaar overtuigen om naar het zelfstandige kanaal te gaan voor het aanschaffen van een product met toegevoegde waarde. De focus van de campagne ligt dus niet op de technologieën die ten grondslag liggen aan de prestaties van het product. Wat Essilor wél wil bereiken met de campagne is aantonen dat ze de doelgroep begrijpen. Want waarom is generatie Y eigenlijk ‘always online’? Het antwoord ligt meer voor de hand dan je zou denken: omdat ze passie hebben voor dat wat ze online doen! De kern van de Eyezen campagne is dan ook: Wherever passion takes you… Eyes Will Not Tire! EYEZEN ALS PASSION BOOSTER De nieuwe Eyezen campagne bestaat uit een zeer complete set creatieve materia- len: diverse videoformaten ontwikkeld voor verschillende kanalen waar de passie vanaf spat. Daarnaast bestaat de campagne niet uit één campagnebeeld, maar uit vier verschillende beelden welke allemaal gebruikt worden in de mediacam- pagne. Want logischerwijs heeft niet de gehele groep Millennials dezelfde passie. Afhankelijk van hun online passie wordt de doelgroep getarget met verschillende uitingen. Is iemand altijd online omdat hij geen sociale update kan en wil missen? Wordt er uren achterelkaar gegamed om weer een level verder te komen? Is het helemaal uitkijken van een serie een must en is eerder opgeven daadwerkelijk geen optie? Of hebben we te maken met echte content creators die dit keer een nóg mooiere foto of video willen maken en posten dan de vorige keer? Essilor Eyezen is dé passion booster die de Millennial begrijpt en hem helpt zijn passie optimaal uit te voeren. DE TAAL VAN DE DOELGROEP Ook opvallend en anders aan de Eyezen campagne van dit jaar is de Engelstalige header. Ja, Essilor moest er zelf ook even over nadenken, maar vergeet niet dat de Millennial is opgegroeid met Engelse woorden en ze zich erg goed thuis voelen in deze taal. Om zoveel mogelijk stopping power te creëren is de header van de campagne dus Engesltalig. Informatie over de Eyezen campagne Start 28 mei 2018 t/m 29 juli 2018 Vragen of interesse? Neem contact op met de Essilor klantenservice (Tel. 088 – 0888 111) of neem een kijkje op www.eyezen.nl / http://www.eyeswillnottire.nl WIE ZIJN DE ‘MILLENNIALS’? De Millennials, ook wel generatie Y genoemd, zijn geboren tussen 1980 en 2000. Vandaag de dag zijn ze dus tussen de 18 en 38 jaar oud. In Nederland zijn dat ongeveer 4,5 miljoen mensen. Karakteristiek voor deze doelgroep is het multimediagebruik. 65% van de doelgroep gebruikt een smartphone voor het streamen van video’s en zo’n 50% van de doelgroep speelt met regelmaat online games. Er wordt actief tot zeer actief gebruik gemaakt van Facebook, Youtube, LinkedIn en Instagram door deze doelgroep. WAKKERT EYEZEN UW PASSIE AAN? Benieuwd naar Eyes Will Not Tire? Bekijk de Eyezen video op de website van De Opticien.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4