De Opticien nr 3 2018

D e O p t i c i e n n r 3 2 0 1 8 39 monturenmerken, ontworpen door designers met een eigen filosofie, welke storytelling mogelijk maken. Met deze niet alledaagse merken die mond-tot- mond reclame genereren, is de opticien in staat om zich te onderscheiden en z’n klanten keer op keer te verrassen. COMPLETE IN EYEWEAR De verschillende monturenmerken zijn goed verkoopbaar en vullen elkaar bijzonder goed aan door hun diversiteit in stijl en prijs. Veel van onze klanten voeren meerdere merken van ons, waardoor wij in staat zijn om samen echt wat te bereiken. Een goed en efficiënt voorraadbeheer is essentieel om succes- vol te zijn, een leverancier die fungeert als groothandel met meerdere merken, is daarbij een flexibele partner die mee kan denken met de opticien. PARTNER IN EYEWEAR Door onze jarenlange ervaring zijn wij in staat om een betrouwbare partner te zijn voor de opticien, die dagelijks fungeert als klankbord en inspirator. Wij gaan verder dan alleen monturen verkopen en proberen iedere dag net dat stapje extra te doen. Ons doel is om op een persoonlijke manier op basis van vertrouwen samen succesvol te zijn. Dit kan op meerdere vlakken, zoals door marketingondersteuning of stockmanagement. Wij zijn zelfbewust en perfec- tionistisch en streven ernaar om met korte lijnen zo klantgericht mogelijk te werken. Doordat wij veel monturen op voorraad hebben, kan de opticien een goede en snelle service verwachten.” Wat is de reden geweest dat jullie verhuisd zijn naar een nieuw kantoor? “We groeiden op de oude locatie uit ons jasje en we wilden graag een onder- komen met een betere uitstraling. Doordat wij met bijna al onze merken voorraadhoudend zijn en de aftersales zelf verzorgen, is ruimte voor ons zeer belangrijk, zodat we efficiënt kunnen werken. Het nieuwe kantoor met een industriële look en een huiselijke touch, zorgt hiervoor. Het is een fijne lichte werkomgeving geworden, waar het een feest is om in te werken. Dit nieuwe kantoor past bij hoe wij denken dat een groothandel de komende jaren suc- cesvol kan zijn in een veranderende optiekmarkt. We hebben een prachtige showroom gecreëerd, waar de opticien met z’n team in alle rust de collecties kan bekijken en waar wij producttraining kunnen geven over onze merken.” Kan je ons kort uitleggen hoe het portfolio van EyeSupply is opge- bouwd en waarom de verschillende merken elkaar aanvullen? “Eye Supply levert vijf exclusieve monturenmerken, ontworpen door designers met een eigen filosofie, welke storytelling mogelijk maken. Wij zijn exclusief distributeur van Johann von Goisern, Gernot Lindner en Adrian Marwitz in de Benelux. VANNI distribueren wij in Nederland en voor MODO zijn wij daar agent. De verschillende monturenmerken hebben een hoge omloopsnelheid en vullen elkaar bijzonder goed aan. Door dit gebalanceerde portfolio zien veel opticiens ons als partnerleverancier van meerdere goede merken. JOHANN VON GOISERN Het toonaangevende merk op het gebied van gelamineerd acetaat, met de grootste en meest veelzijdige collectie voor zowel volwassenen als kinderen. De hoeveelheid bijzondere kleuren maken het merk uniek. MODO MODO is erg succesvol omdat het merk een uitstekende propositie heeft met minimalistisch Scandinavisch design van uitstekende kwaliteit, tegen een toe- gankelijke prijs. MODO weet als geen ander de laatste trends op eigen wijze te interpreteren en een functioneel tijdloos montuur te maken. GERNOT LINDNER Een prachtige collectie waarvan het edelmetaal Sterling 925/ 1000 zilver het basis ingrediënt is. De monturen worden gemaakt in Duitsland en zijn van de hoogst mogelijke kwaliteit. Zilver is nikkelvrij en corrosiebestendig. De collec- tie bestaat uit 6 lijnen. De monturen kunnen naar wens worden samengesteld. VANNI VANNI is geen onbekende in de optiek, het succesvolle Italiaanse merk bestaat inmiddels al meer dan 25 jaar. VANNI, is Made in Italy for Sure en kenmerkt zich door zijn zelf ontworpen exclusieve acetaat. ADRIAN MARWITZ Adrian Marwitz is het prachtige designmerk dat volledig geproduceerd wordt in Duitsland. Het merk bestaat sinds 2013 en heeft sindsdien al diverse design awards in de wacht gesleept. Adrian Marwitz staat voor compromisloze kwaliteit en onderscheidend minimalistisch design met een duidelijke hand- tekening.” Wat zijn de toekomstplannen van Eye Supply? “De ambitie is om op een persoonlijke en perfectionistische manier te werk te gaan en dit ook in de toekomst te blijven doen, dit zorgt ervoor dat Eye Supply constant in beweging is. Ons doel is niet per definitie om een heel groot bedrijf te zijn of te worden, maar wij willen echter wel zo goed zijn als mogelijk. Veranderende marktomstandigheden vragen om ondernemersin- zicht en op z’n tijd een beetje lef. Ieder jaar nemen we stappen, om nog beter te worden, waardoor we de opticien zo goed als mogelijk van dienst kunnen zijn. We werken met een Rotterdamse mentaliteit ‘niet lullen maar poetsen’, met onderscheidende merken die een goede omloopsnelheid hebben. Deze zaken zijn in onze ogen essentieel om gezamenlijk succesvol te zijn en te blijven in een veranderende optiekmarkt.” Voor aanvullende informatie: Eye Supply Tel. +31 10 2657762 www.eyesupply.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4