De Opticien nr 3 2018

D e O p t i c i e n n r 3 2 0 1 8 4 I n h o u d PAG. 10 INTERVIEW OptiekXL is met haar fraaie pakhuis in het hoge noorden een instrumentenleverancier met een geheel eigen visie. Zo vinden Jurjen Veldhoen en zijn team een persoonlijke aanpak in combinatie met service, transparantie en een heldere nuchterheid belangrijk. OptiekXL is inmiddels uitgegroeid tot één van de grootste spe- lers binnen de instrumentenbranche in Nederland en dus was het hoogste tijd voor een gesprek met eigenaar Jurjen Veldhoen. Hij ontvangt ons in zijn prachtige ‘Optiekfabriek’ in het Friese Franeker, met werkelijk een uniek uitzicht op het kanaal waar de boten af en aan varen. PAG.16 KINDERBRILLEN Vandaag de dag is de kinderbril net zo leuk als de volwassen variant. Daarom treft u in deze uitgave een fotoshoot aan met de leukste kinderbrillen van dit moment. Denk daarbij aan merken als Lafont, BBIG, Little Vinyl Factory, Look at Me en Little Paul & Joe. Stuk voor stuk merken die veel aandacht besteden aan de allerkleinsten. Blader snel verder voor het eindresultaat! 34 30 10 PAG. 30 COVERSTORY Sinds de lancering van Essilor® Eyezen™ in 2015 timmert het product hard aan de weg tot een sterk tweede merk van Essilor. Een glasdesign speciaal ontwikkeld voor een gebruikersdoelgroep met een digitale levensstijl. Een product dat zich onderscheidt door middel van diverse technologieën. PAG. 34 BAUSCH+LOMB INTRODUCEERT HET RECYCLENS PROGRAMMA In Nederland werden in 2017 bijna zeventig miljoen daglenzen verkocht. Blisterverpakkingen, folies en lenzen belanden tot nu toe elke dag in de prullenbak. Tweederde van alle lensdragers in Nederland is echter van mening dat dergelijk materiaal recyclebaar zou moeten zijn. Reden voor Bausch+Lomb om samen met Terracycle® het zogeheten Recyclens Programma te introduceren. “De tijd is nu rijp om dit programma ook in Nederland te starten”, aldus Pieter Bas Kampmeinert, marketing manager Benelux van Bausch+Lomb.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4