De Opticien nr 3 2020

D e O p t i c i e n n r 3 2 0 2 0 15 I n s t r u m e n t e n Voor ZEISS is dit niets nieuws. Alle apparatuur is namelijk gekoppeld en bedien- baar middels een iPad, met de applicatie ZEISS VISUCONSULT 500. Van auto- refractor tot phoropter en centreer apparatuur, u kunt de afstand innemen die u wenst. Daarnaast is er een directe koppeling met uw winkelautomatisering en het bestelprogramma VISUSTORE, waardoor (invoer)fouten voorkomen worden en het consultatie- en verkoopproces nog sneller en efficiënter is. ZEISS I.PROFILERPLUS De i.Profilerplus heeft alles in één. Het is zowel een autorefractor als een wavefront-aberrometer, ATLAS corneatopograaf en keratometer. Door de volledig geautomatiseerde meetprocedure en de gebruiksvriendelijkheid kunnen alle metingen van beide ogen in slechts 60 seconden worden vol- bracht. Wat dit apparaat uniek maakt, is dat het refractieve vermogen van het oog wordt geanalyseerd en weergegeven over de gehele pupilopening en het apparaat op afstand bedienbaar is met een iPad. SUBJECTIEVE REFRACTIE UNIT De VISUPHOR en VISUSCREEN van ZEISS zijn volledig digitaal te bedienen middels een iPad, vanaf elke gewenste afstand. U kunt uw workflow volledig personaliseren door te kiezen uit de vele beschikbare tests. U kunt de objec- tieve data van de i.Profiler en de VISULENS koppelen waardoor u snelheid en efficiëntie combineert. Dit samen zal zorgen voor minder stress bij uw klant, het genereert vertrouwen en zal waarde toevoegen aan de meting. ZEISS VISUFIT 1000 Het digitale platform VISUFIT 1000 is de laatste innovatie van ZEISS op het gebied van apparatuur en is veel meer dan een centreertoestel alleen. Naast de bijzonder nauwkeurige 3D centratie, door middel van negen camera’s met 45 miljoen meetpunten, geeft het uw klant tevens de moge- lijkheid monturen te vergelijken in een 180° weergave. Dit maakt het uit- zoeken van een nieuw montuur ook bij hogere sterkten gemakkelijker en prettiger voor uw klant. Daarnaast kunt u uw klant tonen hoe de nieuwe brillenglazen er uit zullen zien in het nieuwe montuur. De klant heeft zo een realistischer beeld van het eindresultaat bij de keuze van bijvoorbeeld een bepaalde tint of coating. Een volgende nieuwe module die zal worden toegevoegd is Virtual Try-On. Dit maakt het voor uw klant mogelijk om, met behulp van zijn of haar eigen Avatar, een grote verscheidenheid aan monturen te passen zonder deze werkelijk op het gezicht te hoeven zetten. Er is dus geen direct contact met een montuur in de winkel of met u of uw medewerk(s) nodig. Wist u dat ZEISS mee investeert in apparatuur in uw winkel? Wilt u weten hoe? Neem dan contact op met uw Sales & Product Advisor, met het Customer Care Center op +31 (0)76 3035444 of stuur een e-mail aan optiek@zeiss.com ZEISS Instrumenten: AL UW APPARATUUR BEDIENEN OP 1,5 METER AFSTAND INMIDDELS IS 1,5 METER AFSTAND DE NIEUWE STANDAARD GEWORDEN IN ONZE SAMENLEVING, OF HET NU GAAT OM CONTACT MET FAMILIE, VRIENDEN EN COLLEGA’S OF OM CONTACT MET UW KLANT. OOK TIJDENS GEBRUIK VAN UW APPARATUUR DIENT ER VOLDOENDE AFSTAND TUSSEN U EN UW KLANT TE ZIJN.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4