De Opticien nr 3 2020

D e O p t i c i e n n r 3 2 0 2 0 4 I n h o u d P. 16 COVERSTORY Eyevinci is niet zomaar een leverancier van instrumenten en apparatuur. Met haar flexibele opstelling, snelle handelen en nuchtere no-nonsens mentaliteit biedt Eyevinci veel meer dan dat. Eyevinci denkt oplossingsgericht met de klant mee en dat wordt extra bevestigd in deze bijzondere Covid-19 tijden. De redactie van De Opticien sprak (uiteraard op afstand) met Thomas Franz en Pim van der Vliet over de servicegerichte en flexibele aanpak van het instrumentenbedrijf. P. 10 INTERVIEW Veranderingen in de optiek gaan zeer snel, nieuwe retail-modellen, nieuwe instrumenten en innovaties in brillenglazen volgen elkaar in een steeds sneller tempo op. Al deze veranderingen hebben een duidelijk effect op de optiekmarkt. Zeker nu met COVID-19, waarvan de impact nog niet te overzien is. In moeilijke tijden is het des te belangrijker om een goede partner te hebben om mee samen te werken. Dit is ook de reden waarom HOC kiest en acteert naar de term ‘Always closer’. Pierre Yves, algemeen directeur HOC: “Samen met de opticien kunnen we het verschil maken en willen we dicht bij onze klanten staan om hen te ondersteunen. HOC wil klaar zijn om ook in toekomst een partner voor de zelfstandige opticien te zijn.” P. 35 WAT DOE JE ALS ONDERNEMER IN DEZE UITZONDERLIJKE TIJDEN? We beleven momenteel allemaal uitzonderlijke tijden, waar je je niet op kunt voorbereiden en waar je creatieve ondernemerschap op dit moment alles van je vraagt. Wij begrijpen dat, want ook van ons vraagt deze situatie creativiteit en aanpassingsvermogen. Wij schakelen waar we kunnen en gaan ook gewoon door met onze kerntaak: de optiekbranche voorzien van vakinhoudelijke informatie. Wij denken dat bij jullie als ondernemers nu de voornaamste vraag is: hoe overleef ik deze tijden? Hoe kan ik zorgen dat omzet blijf draaien en hoe blijf ik in beeld? Wij hebben een aantal collega’s van u gevraagd hoe zij in deze tijden omgaan met bijvoorbeeld het (eventueel) sluiten van de winkel of het drastisch afnemen van klanten. 10 16 P. 20 KINDERBRILLEN Ook bij de kinderbrillen zien we de mooiste designs de revue passeren en daarom besteden we altijd 1 keer per jaar extra veel aandacht aan de kinderbril! Een selectie van de nieuwste modellen tonen we altijd graag in een leuke shoot, maar door de Covid-19 uitbraak konden we dit jaar geen kinderen laten poseren voor de camera. Wat we wel konden doen was hen een zelfportret laten tekenen en zo hebben we de shoot een creatieve draai gegeven. Uiteraard ontbreken de mooiste kinderbrillen niet van onder meer Lafont, BBIG, Chloé en Lookkino. 20

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4