De Opticien nr3 2021 Online

D e O p t i c i e n n r 3 2 0 2 1 17 Met name het resultaten filmpje na de boxingfase, waarin concreet het vergelijk wordt gemaakt tussen de gemeten waarden en de standaard gemiddelden is overtuigend, volgens Nency. “Je laat alle parameters, kijkgedrag en -houding, zien en legt uit dat deze zorgen voor een nog beter brillenglas. Hierdoor neem je het eventuele wantrouwen wat er is helemaal weg en begrijpt de klant nog beter het verschil tussen een gepersonaliseerd glas en een standaard brillenglas.” Nency is ook erg te spreken over de trainingen die vanuit Essilor worden gegeven. “De trainingen zijn heel belangrijk voor ons. Rene en Edward geven erg goede trainingen, waar wij en uiteindelijk ook onze klanten enorm veel profijt van hebben.” Beschikt u al over een Vision R-800 en/of een Visioffice X en wilt u communiceren over deze innovaties? De marketing support materialen hiervan kunt u vinden op de Experts portal of de imagebank op EssilorPro. Meer informatie: Essilor Nederland Tel +31 (0)88 0888 111 www.essilor.nl meetsysteem dat het mogelijk maakt om gepersonaliseerde brillenglazen, oftewel maatwerk, te leveren.” Het Visioffice-systeem heeft meerdere toepassingen. Als het systeem niet in gebruik is voor een meting, beschikt het over een instore communicatie functie. Rene legt uit: “Het grote Full HD Touchscreen blijft altijd actief met video’s voor de juiste klantbeleving, zodat het de aandacht trekt in de winkel.” Het meetproces is dynamisch en beschikt over licht- en steminstructies. “Zodra er wordt gestart met de meting, draait het systeem 180 graden en klapt het uit. De meting wordt volledig automatisch begeleid door steminstructies en visuele aanwijzingen op de grond zodat de klant direct weet waar hij of zij kan plaatsnemen. Vervolgens worden de metingen van de klant direct getoond op het samenvattingsscherm. Dankzij de animaties kan de opticien eenvoudig de voordelen van gepersonaliseerde brillenglazen eenvoudig uitleggen.” ONGEËVENAARDE PRECISIE Net als AVA ™ , staan ook de Visioffice-systemen bekend om de ongeëvenaarde precisie. “Visioffice meet als enige systeem in de markt de persoonlijke eyecode van de klanten. Dit zorgt voor een enorme verbetering op het gebied van échte maatwerk brillenglazen. De metingen worden tot wel 0.1 mm nauwkeurig uitgevoerd. Dit geldt voor de metingen van de PD- en hoornvliesafstand, hoekmetingen, pantoscopische hoek en doorbuiging”, aldus Rene. VERNIEUWD TRAININGSPLATFORM De Visioffice-systemen en de nieuwe oogmeting op 0.01 dioptrie met de Vision R-800 hebben hun bestaansrecht absoluut bewezen. Maar Essilor zou Essilor niet zijn als ze niet op zoek zouden zijn naar verbeteringen. Vandaar dat het online trainingsplatform volledig is vernieuwd. Edward legt uit: “We bieden de opticien de mogelijkheid om op ieder moment kennis op te frissen van de Essilor brillenglazen en -oplossingen. Innovaties zitten niet alleen in onze producten. Een innovatie kan alleen werken als onze klanten mee-innoveren. Begeleiding en training is daarom essentieel. Elke klant van Essilor en elke medewerker van Essilor is onderdeel van die innovatiereis. Wij hebben daarom naast de fysieke trainingen, een e-learning platform ontwikkeld. Op ons platform kan iedereen in zijn eigen tempo en op ieder moment zijn e-learning doorlopen. Wilt u een kijkje nemen op het Essilor trainingsplatform en heeft u geen toegang? Neem dan contact op met de Essilor Klantenservice.” Op de vraag waarom opticiens zowel het Visioffice-systeem als de Vision R-800 zouden moeten toepassen, antwoordt Edward: “Bij een traditionele oogmeting wordt er meestal geen rekening gehouden met de hoornvliesafstand. Om de brillenglazen in combinatie met het montuur het meest optimaal voor de drager te laten presteren, is nauwkeurigheid een ‘must’. De combinatie van de Vision R-800 en Visioffice zorgt ervoor dat de correctiewaarden in het brillenglas zeer nauwkeurig wordt berekend voor het beste zicht. Dit proces noemen we AVA TM . De nauwkeurigheid van de AVA TM zorgt ervoor dat klanten sneller en meer plezier hebben van hun bril. In onze drukke levensstijl wordt er veel gevraagd van onze ogen. AVA TM biedt kijkoplossingen die naast het scherp zicht ook comfortabel zicht bieden.” VISIOFFICE IN DE PRAKTIJK De Visioffice-systemen nemen een belangrijke plaats in de Essilor klantreis. Dat de digitale meetzuil daadwerkelijk toegevoegde waarde voor de klantbeleving in de winkel én de mate van personalisatie van de brillenglazen heeft, weet Nency Baremans, eigenaresse van George de Jong Optiek in Amsterdam, als geen ander. Ze vertelt: “Onze klanten zijn erg onder de indruk van de Visioffice X. Zo zijn ze onder de indruk van het feit dat het steminstructies geeft en dat er wordt gewerkt met een laserstraal op de grond, zodat de klant weet waar hij of zij moet plaatsnemen voor een optimale meting. Ik hoor de klanten regelmatig zeggen dat het science fiction lijkt”, grapt Nency.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4