De Opticien nr3 2021 Online

D e O p t i c i e n n r 3 2 0 2 1 83 C o n t a c t l e n z e n SAMEN SUCCESVOL MET DE ZOMERCAMPAGNE VAN PRECISION1 ™ 93% VAN DE MENSEN MET EEN BEHOEFTE AAN EEN VISUSCORRECTIE DRAAGT NOG GEEN LENZEN 1 . EN 72% VAN PERSONEN TUSSEN DE 15 EN 24 JAAR HEEFT INTERESSE IN CONTACTLENZEN 1 . VOLGENS ALCON TONEN DEZE CIJFERS EEN GIGANTISCH POTENTIEEL OM UW ZAAK TE LATEN GROEIEN MET PRECISION1 ™ DAGLENZEN. OM NIEUWE LENSDRAGERS AAN TE TREKKEN, PAKT ALCON DEZE KEER UIT MET EEN TE GEKKE ONLINE VIDEOCAMPAGNE VOOR ÉN DOOR JONGE BRILDRAGERS, EN EEN ONLINE PRE-FIT PROGRAMMA. OP DIE MANIER ZORGT ALCON VOOR EEN VLOTTE CONSUMENTENREIS EN EEN ONVERGETELIJKE EERSTE ERVARING MET CONTACTLENZEN. VIDEOCAMPAGNE Om het succes van PRECISION1 ™ te vergroten, boost Alcon de videocampagne van medio juni tot september via verschillende online kanalen zoals Youtube, Google ads, Instagram en Facebook. Ook influencers worden ingeschakeld voor meer beleving en een persoonlijke connectie met PRECISION1 ™ . EEN AANTREKKELIJK PRE-FIT PROGRAMMA Geïnteresseerde brildragers die zich via online advertising hebben ingeschreven voor het digitaal pre-fitprogramma, ontdekken dankzij PRECISION1 ™ de vrije en zorgeloze wereld van contactlenzen. Aan de hand van een geautomatiseerde e-mail campagne, met links naar tal van interessante weetjes, video’s en informatie over lenzen dragen, bereikt Alcon niet alleen potentiële contactlensklanten op zoek naar meer informatie over contactlenzen, maar ze zorgen óók voor een nieuwe klanteninstroom in uw optiekzaak. Dat doen ze onder andere via de PRECISION1 ™ store locator waarbij proeflenzen worden gekoppeld aan een voucher die in uw optiekzaak ingeruild kan worden. Na aanpassing met PRECISION1 ™ daglenzen, kunnen de PRECISION1™ starterkit en het PRECISION1 ™ Life Challenge opvolgingsprogramma voor verdere ondersteuning zorgen. MAXIMALE ZICHTBAARHEID Om jonge brildragers naar uw fysiek verkooppunt te leiden en ze te overtuigen van PRECISION1 ™ , mogen opvallende promotiematerialen, zoals een eyecatcher van een etalage en proeflenzen niet ontbreken. Op deze manier geeft u ze een eerste succesvolle ervaring met PRECISION1 ™ en transformeert u nieuwe klanten in een mum van tijd om naar overtuigde contactlensdragers. Interesse? Vraag uw Alcon vertegenwoordiger naar de zomeractie. MINDER DROP-OUTS Contactlensdragers goed informeren, adviseren en opvolgen is de basis voor goede oogzorg én een langetermijnrelatie met uw klanten. De eerste drie maanden na een eerste succesvolle ervaring met contactlenzen bepalen de mate van drop-out. Om ook bij thuiskomst een goede opvolging te verzekeren, ontwikkelde Alcon de PRECISION1 ™ starterkit en het PRECISION1 ™ Life Challenge opvolgingsprogramma. Na de succesvolle aanpassing van PRECISION1 ™ geeft u de STARTERKIT mee vol leuke materialen en weetjes over contactlenzen, én een uitnodigende QR-code die toegang geeft tot de PRECISION1 ™ Life Challenge. Na registratie in uw optiekzaak of thuis stuurt een geautomatiseerd e-mailprogramma informatieve video’s, tips & tricks naar nieuwe contactlensdragers. Meer weten over PRECISION1 ™ ? Contacteer uw Alcon vertegenwoordiger voor meer informatie. 1. Vision Needs Monitor 2018.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4