De Opticien nr3-2022 Online

D e O p t i c i e n n r 3 2 0 2 2 11 steeds extremer wordt. Kinderen die op jonge leeftijd bijziend zijn, lopen meer risico op vervelende oogproblemen of om slechtziend te worden. Dat wil je als ouder/verzorger natuurlijk voorkomen. Zicht dat eenmaal verloren is gegaan, kan niet meer worden hersteld. Om bewustzijn en tijdige herkenning van myopie te vergroten, is voorlichting nodig. Dat bieden we veel aan, onder andere samen met het Oogfonds. Het doel van CooperVision Specialty EyeCare is helder: zorgen voor kinderogen en het voorkomen van oogaandoeningen op latere leeftijd. Ik kijk ernaar uit mijn steentje hier aan bij te dragen.” “Niet alleen werken we aan de bewustwording. Ook bieden we uiteraard producten aan tegen myopie. Denk bijvoorbeeld aan de DreamLite ® nachtlenzen. Dit jaar bestaan de DreamLite ® nachtlenzen bovendien twintig jaar. Deze innovatieve ortho-k contactlens is speciaal ontwikkeld voor mensen met myopie en hebben hun waarde in de praktijk bewezen. DreamLite ® nachtlenzen hebben in 2021 een CE-markering gekregen voor het vertragen van de myopieprogressie bij kinderen en jongvolwassenen. Deze had als product al een CE-markering voor de correctie van bijziendheid en heeft nu dus ook een CE-markering op myopie management gekregen.” Om twintig jaar DreamLite ® niet stil voorbij te laten gaan heeft CooperVision Specialty EyeCare een nieuwe campagne ontwikkeld, waaronder een display met slaapmasker en consumentenfolder. “Met deze display maak je DreamLite ® direct zichtbaar in de praktijk en biedt het een goede gespreksstarter. Ook online zijn we volop zichtbaar met leuke Insta-achtige posts. In de loop der jaar komt er nog meer promotiemateriaal aan.” Froukje Nordsiek: “We staan naast de contactlenspraktijk en willen een partner zijn voor de oogzorgspecialist. Dat is altijd onze ambitie geweest. Samen de verantwoordelijkheid nemen omtrent de praktijk en elkaar hierin versterken. Een mooi voorbeeld hiervan zijn bijvoorbeeld de trainingen en workshops die we verzorgen. Merel kan ons daar alles over vertellen. Maar eerst wil ik ook nog graag de Kinder Oogcheckweken aankaarten. In april heeft de vijfde editie plaatsgevonden, waarbij we ouders en kinderen opnieuw hebben opgeroepen om een oogcheck te laten doen bij hun kind bij een Myopie Management Expert. Dit jaar was de Kinder OogCheckWeken in een vernieuwde stijl. We hebben deze weken uitgebreid gepromoot via een social mediacampagne en met een pakket aan marketingmaterialen voor de opticien. Denk aan online uitingen, banners, vlaggen et cetera. Kortom een compleet marketingpakket om de opticien te ondersteunen en samen te zorgen voor de kinderogen.” WORKSHOPS EN TRAININGEN Merel Kanters: “Ik houd mij als Technical Sales Consultant onder andere bezig met trainingen en workshops en de verdere ontwikkeling daarvan via de Academy. Deze trainingen zijn niet alleen op de specialisten gericht, maar betreffen ook product- en communicatietrainingen voor het gehele personeel." Zo heeft zij de workshop Innovatie in de maatwerkpraktijk ontwikkeld. In deze workshop gaat Merel onder andere in op de vraag: Hoe kun je nieuwe technologieën en maatwerkproducten met succes inzetten in je contactlenspraktijk. Met uiteindelijk doel; meer loyale klanten die speciaal (terug)komen voor jou als specialist. Interesse? Neem contact op met Merel via mkanters@coopervisionsec.com . Meer informatie over dit thema vindt u op https://www.coopervisionsec.nl/academy-innovatie-maatwerk-praktijk. Wilt u meer informatie over de producten en marketing mogelijkheden. Neem dan contact op met: CooperVision Specialty EyeCare Tel. +31 (0)313 677 677 www.coopervisionsec.nl Froukje Nordsiek en Michael Groenhof

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4