De Opticien nr3-2022 Online

C o v e r s t o r y D e O p t i c i e n n r 3 2 0 2 2 16 ARMAND VAN LINGEN OVER ZIJN VERFRISSENDE NEDERLANDSE BRILLENLABEL BLOOMDALE EYEWEAR IN ROSMALEN BIJ ‘S-HERTOGENBOSCH ONTMOET DE REDACTIE VAN VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN ARMAND VAN LINGEN. HIJ IS EIGENAAR EN LEAD DESIGNER VAN HET VERFRISSENDE NEDERLANDSE BRILLEN- LABEL BLOOMDALE EYEWEAR. “Naast de kleurrijke collectie draait het bij Bloomdale om onze klantenservice en de goede prijs-kwaliteit verhouding.” Hij spreekt energiek met zijn handen en wisselt zijn redenatie af met een lach die aanstekelijk werkt. De energie in de ruimte zet aan tot glimlachen. “Het ontwerpen van de collectie is polijsten, polijsten, polijsten! We doen dat met een klein team. Nog voor de brillen binnen zijn weet iedereen de modelnummers uit zijn hoofd.” Om ons heen hangen overal tekeningen van brillen op prikborden. Armand neemt ons mee naar een ruimte waar de wanden volhangen met kleurstalen. In het ontwerpproces zijn er twee mogelijke plekken van vertrek: kleur en vorm. “Na jarenlange ervaring weten we precies hoe een bril bij het grote publiek in de smaak valt.” KLEUR! "Bij elke bril zijn we eerst dagen de kleurencombinaties aan het overwegen. Daarom gaan we, tijdens optiekbeurzen, altijd eerst naar onze acetaatleveranciers. Eerst zien en voelen wat de nieuwe kleuren zijn. We zorgen dat we de mooiste stalen mee naar Nederland nemen. Had je je vroeger als kind toch niet kunnen voorstellen? Dat je helemaal in je nopjes bent door een tas vol kleurstalen?” In de huidige designs speelt Bloomdale, naast kleur, ook met verschillende materialen in één ontwerp. Er komen dan meerdere elementen samen. Belangrijk is om de samenhang te behouden en toch ieder element te laten spreken. “Mensen moeten een glimlach op hun gezicht krijgen met een Bloomdale bril!", zegt Armand met een energiek armgebaar. "MENSEN MOETEN EEN GLIMLACH OP HUN GEZICHT KRIJGEN MET EEN BLOOMDALE BRIL"

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4