De Opticien nr 3 2023

DE OPTICIEN NR 3 2023 41 Tijdens de opleiding Optometrie kwam Ali er gedurende zijn stage achter dat het werken in een ziekenhuis niet voor hem was weggelegd. “Het optiekvak sprak me veel meer aan”, vertelt Ali. “Na mijn opleiding heb ik in verschillende optiekzaken gewerkt als orthoptist, iets wat ik fantastisch vond om te doen. Toch was ik op den duur toe aan een nieuwe uitdaging en die heb ik bij mark’ennovy gevonden”, glimlacht hij. Passie voor oogzorg Op de vraag wat Ali zo aanspreekt in mark’ennovy, antwoordt hij: “Mark’ennovy is een merk dat een ontzettend breed assortiment aanbiedt, van standaard producten tot producten op maat, om een zo breed mogelijke doelgroep te kunnen voorzien van uitstekend zicht en goede oogzorg. Dát spreekt me zo aan in het merk. Het is namelijk mijn passie om íedereen te kunnen voorzien van de beste oogzorg en bijbehorende producten. Om iedereen te kunnen bedienen, heb je meer nodig dan alleen ‘standaard’ producten. Ik had het geluk dat wij niche-producten aanboden in de optiekzaak waar ik werkte, maar dat is lang niet overal het geval. In mijn functie bij mark’ennovy ligt de uitdaging om deze maatwerk producten bij meer optiekzaken onder de aandacht te brengen zodat meer mensen geholpen kunnen worden. Voorheen adviseerde ik consumenten over de mogelijkheden die we in de optiekzaak konden bieden, nu adviseer ik opticiens over veelal dezelfde mogelijkheden én de toegevoegde waarde voor de klanten en de optiekzaak. Via deze weg kan ik nog veel meer mensen bereiken, via de opticiens. Kortom, in deze nieuwe uitdaging is mijn doel onveranderd gebleven: zoveel mogelijk mensen voorzien van de beste oogzorg en producten.” Groei Mark’ennovy is continu bezig met nieuwe innovaties en optimalisaties om dat doel te bereiken. In de afgelopen jaren heeft die innovatiedrang voor een enorme groei gezorgd. Rogier legt uit: “Tijdens de coronapandemie hebben we niet stilgestaan. We zijn blijven doorontwikkelen, innoveren en investeren, zowel met betrekking tot bestaande als nieuwe producten. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Daarnaast hebben we altijd contact gehouden met onze klanten, persoonlijkheid staat namelijk voorop bij mark’ennovy en vormt één van onze succesfactoren. Dat is ook de reden dat we Ali hebben toegevoegd aan ons team. Ondanks onze groei, willen we de persoonlijkheid waarborgen en daarvoor heb je genoeg mensen nodig die onze klanten kunnen adviseren en begeleiden om uiteindelijk het beste uit hun optiekzaak te halen. Iedere ondernemer is anders, spreekt een andere doelgroep aan en heeft andere ambities. Samen met de ondernemer willen we kijken welke producten het beste aansluiten bij de optiekzaak. Succes bereik je tenslotte samen.” MET DE UITBREIDING VAN MYLO BEWIJST MARK’ENNOVY ZIJN INNOVATIEDRANG In april 2023 is Ali Hasdemir als accountmanager toegetreden tot mark’ennovy Nederland. Met zijn ruime ervaring als orthoptist vormt hij een perfecte aanvulling op het team van mark’ennovy. “We zijn ontzettend blij dat we Ali hebben mogen verwelkomen. Zijn kennis en ervaring zorgen ervoor dat hij onze bestaande en toekomstige klantenuitstekend kan adviseren over ons assortiment en hen kan begeleiden in het werken met de producten”, aldus Rogier van Hage, General Manager Benelux bij mark’ennovy. Behoeften aan producten voor íedereen Wat volgens Ali ook de reden is dat mark’ennovy de afgelopen jaren hard is gegroeid, is de groeiende behoefte aan contactlenzen op maat. Hij legt uit: “Mark'ennovy staat voor innovatie, dat is terug te zien in de producten. Dat is ook de reden dat veel opticiens voor ons kiezen. Het is niet óf mark’ennovy óf een andere leverancier, wij kunnen naast ieder merk staan omdat we uniek zijn. Ik ben van mening dat ons assortiment voor iedere opticien wat wils biedt en van toegevoegde waarde kan zijn.” Waar ook steeds meer behoefte aan is, zijn producten met betrekking tot myopia management, iets waar mark’ennovy op inspeelt met MYLO. Ali vertelt: “Er komt steeds meer bewustwording rondom myopie en myopia management. Niet alleen bij mensen in het optiekvak, maar ook binnen de samenleving. Ouders horen steeds meer over de gevolgen van myopie en de voordelen van myopia management. Gelukkig beseffen steeds meer opticiens dat ze daarop in moeten spelen. Er zijn veel verschillende producten op de markt voor myopia management, maar MYLO is uniek in zijn soort. Ik zeg niet dat iedereen MYLO nodig heeft, maar voor klanten bij wie een ‘standaard’ lens niet past, is er MYLO. Als oogzorgspecialist wil je voor iedereen de beste oogzorg en bijbehorende producten bieden, toch? MYLO biedt dé oplossing voor al uw myopia management klanten.” MYLO IS SINDS KORT VERKRIJGBAAR IN EEN COMPLEET ASSORTIMENT MET SFERISCHE- EN CILINDERSTERKTES OP ALLE ASSTANDEN. ZO HOEFT DE OPTICIEN NIET LANGER CONCESSIES TE DOEN VOOR ASTIGMATISCHE MYOPIE KLANTEN “ “ MYLO Onlangs is het assortiment van MYLO nog verder uitgebreid om een nog bredere doelgroep te kunnen bedienen. Rogier vertelt: “MYLO is sinds kort verkrijgbaar in een compleet assortiment met sferische- en cilindersterktes op alle asstanden. Zo hoeft de opticien niet langer concessies te doen voor astigmatische myopie klanten.” Op de vraag waarom deze uitbreiding zo belangrijk is, antwoordt Ali: “Ongeveer één op de drie potentiële contactlensdragers heeft astigmatisme en de voorkeur voor astigmatisme is twee keer zo hoog bij myopen dan bij hypermetropen. Bovendien kan ondercorrectie van het astigmatisme van een klant het subjectieve visuele comfort verslechteren. Dit kan vervolgens nadelig zijn voor de therapietrouwheid en het uiteindelijke doel om de myopie laag te houden. Kortom, met deze uitbreiding zorgen we ervoor dat opticiens kunnen voldoen aan de zachte contactlensbehoefte van astigmatische klanten.” Ali kan niet wachten om de opticiens te bezoeken om hen kennis te laten maken met de bestaande en nieuwe producten van mark’ennovy. “Ik kijk er enorm naar uit om mijn steentje bij te dragen aan het leveren van de beste oogoplossingen, samen met mark’ennovy én met u. Ik kom graag bij u langs om, natuurlijk geheel vrijblijvend, kennis te maken en te sparren over de mogelijkheden!” Meer informatie: mark’ennovy Tel. +31 (0)800 023 2029 www.markennovy.com

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4