De Opticien nr4 2018

D e O p t i c i e n n r 4 2 0 1 8 16 M o n t u r e n / z o n n e b r i l l e n Ook in de eyewear divisie dringt deze positieve flow aantoonbaar door. Uit een recent artikel in BOF (Business of Fashion) magazine (februari, 2018) blijkt dat de consument op dit moment het meest zoekt naar Calvin Klein zonnebrillen in vergelijking met elke andere productgroep van het merk. Marchon en Calvin Klein werken al meer dan 25 jaar succesvol samen op het gebied van eyewear. Onlangs heeft het modehuis voor onbepaalde tijd de licentie verlengd, waarmee Marchon ook de komende jaren verantwoordelijk blijft voor de productie en distributie van Calvin Klein eyewear. OPBOUW EYEWEAR COLLECTIES Voor de eyewear tak van Calvin Klein is trapsgewijs een merkstrategie opgesteld voor een gerichte, consistente benadering van wereldwijde groei en ontwikkeling waarbij het prestige en imago van het merk behouden blijft. Elk van de brillenmerken van Calvin Klein (CALVIN KLEIN 205W39NYC, CALVIN KLEIN en CALVIN KLEIN JEANS) heeft een geheel eigen marketingidentiteit en -positie. Hierdoor kunnen de producten in verschillende prijscategorieën op de markt gebracht CALVIN KLEIN SUCCESVOLLER DAN OOIT HET GAAT GOED MET CALVIN KLEIN, HEEL GOED ZELFS. HET MERK, OPGERICHT IN 1968, IS OP DIT MOMENT SUCCESVOLLER DAN OOIT. DENK BIJVOORBEELD AAN HET WERELDBEROEMDE CK LOGO WAT NIET UIT HET STRAATBEELD IS WEG TE DENKEN EN DE IJZERSTERKE CAMPAGNES MET O.A. DE KARDASHIANS. DEZE POSITIEVE ONTWIKKELING HEEFT HET HUIS MEDE TE DANKEN AAN RAF SIMONS, DE GROTE MAN ACHTER DE SUCCESVOLLE JAREN VAN DIOR, DIE IS OVERGESTAPT NAAR CALVIN KLEIN. INMIDDELS ZWAAIT SIMONS AL ANDERHALF JAAR MET DE SCEPTER EN ZIEN WE HOE DE DRIE LIJNEN BINNEN DE CALVIN KLEIN WERELD CREATIEF BEÏNVLOED WORDEN EN ZICH VERDER ONTWIKKELEN; CALVIN KLEIN 205W39NYC, CALVIN KLEIN EN CALVIN KLEIN JEANS. ER IS VEEL MEDIA-AANDACHT VOOR DE LIJNEN EN GOLDEN BOY RAF SIMONS BLIJFT ZIJN NAAM WAARDIG NADAT HIJ DIT JAAR WEDEROM DE PRESTIGIEUZE FASHION AWARD WINT VOOR BESTE WOMENSWEAR DESIGNER OF THE YEAR. worden via meerdere distributiekanalen en voor verschillende groepen consumenten. FALL WINTER 2018 – THE STORY CONTINUES De nieuwe fall/winter ‘18 collectie borduurt voort op de succesvolle modellen die in het voorjaar werden gelanceerd – de eerste eyewear collectie ontworpen door Raf Simons. Dit resulteert in een brede en toegankelijke commerciële lijn van brillen en zonnebrillen, toegespitst op zowel dames als heren van elke leeftijd. Prijzen vanaf €149,- winkelverkoop. BEURSDAGEN Bekijk de nieuwste collectie van CALVIN KLEIN tijdens de beursdagen van 9 en 10 september. Bij aankoop van 75 brillen van Marchon krijgt u bovendien een Playstation 4 inclusief extra controller t.w.v. €359,99 cadeau. INFORMATIE Benieuwd naar het volledige verhaal van Calvin Klein of wilt u een afspraak maken? Neem contact op met uw vertegenwoordiger: Noord Nederland: Richard Hoekstra +31(0)6 211 011 28 Rhoekstra@marchon.com Zuid Nederland: Jurgen Heier +31(0)6 526 241 27 Jheier@marchon.com

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4