De Opticien nr4 2018

D e O p t i c i e n n r 4 2 0 1 8 4 I n h o u d PAG. 10 INTERVIEW Op de nautische locatie aan de Loosdrechtste plassen -waar Norwegian Eyewear is gevestigd gaan het zakelijke en het aangename perfect samen. Niet alleen kan co founder Matthijs van Schijndel zijn klanten op inspirerende wijze informeren over de nieuwste Scandinavische collecties, maar kan hij klanten tevens laten zien hoe mooi Nederland is vanaf de eigen Helly Hansen sloep. Norwegian eyewear werd in 2016 door Matthijs en Fredrik opgericht en voert de Scandinavische merken Helly Hansen eyewear en het eigen merk Röst. Van Helly Hansen is hij bovendien licentiehouder en distributeur voor heel de wereld. Vandaar dat de plannen voor de merken duidelijk zijn uitgestippeld. De redactie van De Opticien in gesprek met Matthijs van Schijndel over zijn Norwegian Eyewear. PAG. 39 NIEUWE MERKEN VOOR OPTICAL AGENCY Onno Korsen van Optical Agency verwelkomt twee nieuwe merken: UltraLimited en Belstaff Eyewear. UltraLimited is voor het eerst op Hall of Frames te zien, terwijl Bestaff Eyewear alleen op afspraak te bewonderen is. In deze uitgave alvast een voorproef- je van de twee nieuwe merken van Optical Agency. 31 22 PAG. 22 OPTIEKVISION LAAT NEDERLANDSE OPTIEK KENNIS MAKEN MET DE M22 ALS OPLOSSING VOOR DROGE OGEN Optiekvision uit Nieuwleusen en 4D Optiek uit Arnhem zijn allebei enthousiaste ambassadeurs van de M22, een IPL apparaat dat helpt bij de behandeling van droge ogen. Optiekvision is de distributeur van de M22 en 4D Optiek is als eerste Nederlandse optiekzaak succesvol aan de slag gegaan met de M22, dat inmiddels een belangrijk onderdeel is geworden van de praktijk. Onlangs is ook de M22 bij Teeling Optiek in Amsterdam geplaatst en gaat in september ook Derks Optiek in Druten aan de slag. Reden in overvloed om meer te weten te komen over de mogelijkheden van het behandelen van droge ogen bij de zelfstandige opticien en daarom zijn we aanwezig bij één van de meerdere workshops die optiekvision geeft over de M22, waar onder meer Geert Oldenkamp, optometrist bij 4D Optiek en Ton Mesman van Optiekvision ons zowel met de theorie als de praktijk laten kennismaken. PAG. 31 CENTROP SALES EN HALL OF FRAMES, HART VAN DE OPTIEKWERELD Nog even en dan is Hart van Holland in Nijkerk weer het hart van de vaderlandse optiekbranche. Op zondag 9 en maandag 10 september komen meer dan 75 binnen- en buitenlandse leveranciers naar Nijkerk voor de voorjaarseditie van Hall of Frames. Tegelijkertijd vindt opnieuw Centrop Sales plaats. In de editie blikken we alvast uitgebreid vooruit op beide beurzen.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4