De Opticien nr 4 2019

D e O p t i c i e n n r 4 2 0 1 9 4 I n h o u d P. 10 INTERVIEW Eye Recruitment, het werving&selectie bureau van Mireille Broekhuizen bestaat vijf jaar en is uitgegroeid tot een gerenommeerd recruitmentbedrijf binnen de optiek. Mireille had twee belangrijke redenen waarom ze graag wilde starten met haar bedrijf. “Ik zag als ervaren recruiter - groot gebracht binnen Randstad - een niche. Een markt waar nog weinig ondersteuning in de werving&selectie van personeel geboden werd. En daarbij ben ik onderdeel van een optiekgezin, aangezien mijn man optiekondernemer is. Die kruisbestuiving van kennis van werving&selectie en de branche en mijn ervaring in de recruitment branche, maakte dat ik beide branches met elkaar wilde verbinden. Ik ben met veel passie en enthousiasme gestart en ben trots waar ik voor sta.” P. 33 CENTROP SALES EN HALL OF FRAMES: HART VAN DE OPTIEKWERELD Nog even en dan is Hart van Holland in Nijkerk weer het hart van de vaderlandse optiekbranche. Meer dan 75 binnen- en buitenlandse leveranciers komen op zondag 8 en maandag 9 september naar Nijkerk voor de najaarseditie van Hall of Frames. Tegelijkertijd vindt Centrop Sales plaats. 52 COVERSTORY Design Eyewear Group ontwikkelt en verkoopt iconische brillenmerken, waaronder Face a Face, Prodesign Denmark en WOOW. Deze merken worden wereldwijd verkocht door kwaliteitsopticiens. Alle merken zijn duidelijk gepositioneerd en richten zich op verschillende doelgroepen. Toch hebben ze allen één ding gemeen: een geweldig design. Dat blijkt eveneens uit de nieuwe collecties van Face a Face, Prodesign Denmark en WOOW, die uiteraard te bewonderen zijn op Hall of Frames. 33 10 137 P. 137 OPTIEK IN BEELD: OPTIEK KRISTIEN In principe moet je geen groot bedrijf runnen om succesvol te zijn als ondernemer. Dat bewijst Kristien Maris. Deze bevlogen onderneemster bouwde haar optiek gestaag uit en sleepte recent de LIVIA-award in de wacht: de ondernemersprijs voor inspirerende vrouwelijke ondernemers.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4