De Opticien nr 4 2019

D e O p t i c i e n n r 4 2 0 1 9 56 I n t e r v i e w ROB BRESSER START NAAST ZIJN SUCCESVOLLE KINDERBRILLENCOLLECTIE BBIG EEN NIEUW AVONTUUR. DIT KEER GEEN BRILLEN VOOR KINDEREN, MAAR VOOR TIENERS. EEN COMPLEET NIEUW CONCEPT DAT LOS STAAT VAN BBIG, MAAR WEL OPGEBOUWD IS DOOR ROB BRESSER. “VOLGEND JAAR BESTAAT MIJN BEDRIJF TWINTIG JAAR, DE ERVARING DIE IK HEB OPGEDAAN MET BBIG HEB IK UITERAARD GEBRUIKT VOOR ONS NIEUWE CONCEPT. EEN FRAAIE COLLECTIE BRILLEN VOOR TIENERS. EEN COMPLEET NIEUW IDEE DAT WE OFFICIEEL OP DE SILMO IN DE MARKT GAAN ZETTEN MET DE NAAM: ANDNOWME.” AndNowMe: YOU RULE. BE COOL. GRAB IT. AndNowMe verwijst naar behoefte van tieners om een bril te hebben die past bij hun leeftijd. Geen kinderbril meer, maar een model dat speciaal voor hen bedacht en ontworpen is. “AndNowMe is ontstaan doordat de markt steeds vaker vroeg naar een bril speciaal voor tieners”, vertelt Rob Bresser. “Tieners willen geen kinderbril meer, daar zijn ze te oud en te cool voor. Als tiener ga ja andere dingen belangrijk vinden, krijg je eigen ideeën, maak je nieuwe vrienden en krijg je een eigen smaak. Kortom, AndNowMe! In het volwassen assortiment zijn de maten niet optimaal en de kinderbril zijn ze letterlijk ontgroeid. Zo ontstond het idee voor een nieuwe collectie.” “Met veel plezier en passie zijn we gestart. Dit is op geheel andere wijze gegaan dan bij de start van BBIG waar ik eigenlijk per toeval ben ingerold toen ik in mijn optiekzaken mijn eigen ontworpen kinderbrillen verkocht. Het was helemaal niet de bedoeling deze buiten mijn zaak te verkopen, maar inmiddels is het verhaal bekend en is BBIG uitgegroeid tot een internationaal succesvol en volwassen kinderbrillenmerk.” IMAGO Deze keer wordt weinig aan het toeval overgelaten. De collectie wordt ondersteund door een goed doordacht marketingplan en het merk heeft een heel eigen imago. AndNowMe is een compleet concept. De basis is uiteraard de collectie. Een collectie die bestaat uit tien acetaat en metalen modellen in vier verschillende kleuren per model. De collectie speelt volledig in op de trends van nu. “We hebben goed gekeken waar behoefte aan is en welke modellen door tieners worden gekozen. Zo zien we fraaie dunne metalen modellen in goud en zilvertinten. Maar ook acetaat modellen in trendy vormen en kleuren maken de collectie af. De modellen zijn niet voorzien van flex-veren. AndNowMe is een collectie die een niche bedient waar behoefte aan is.” Rob Bresser: “Ik wilde de collectie een ruig en stoer imago meegeven. New York is één van mijn lievelingssteden. Het is een ruige stad. New York, daar wordt geleefd, de stad is een gebruiksvoorwerp. En juist dat aspect vond ik een leuke link met AndNowMe. Ruig én cool. Classy én urban. Eigentijds én retro. Net als de Big Apple. Zo zijn de monturen allemaal vernoemd naar wijken in New York. Denk bijvoorbeeld aan Soho, Midtown, Coney Island en Brooklyn. Tien wijknamen hebben we gebruikt voor de collectie en dienen als inspiratiebron.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4