De Opticien nr 4 2023 Online

DE OPTICIEN NR 4 2023 35 Ongedwongen sfeer “De optiekbranche is meer dan het aanmeten en verkopen van brillen, het draait óók om mode”, vertelt Dick van der Niet, oprichter en eigenaar van NanaWoody&John. “De reden dat we dit soort events organiseren, is om opticiens en leveranciers in een ongedwongen sfeer samen te brengen om elkaar beter te leren kennen, te sparren, maar bovenal om inspiratie op te doen en ook elkaar te inspireren. En natuurlijk levert zo’n show ook veel content voor onze sociale media op. Het optiekvak is een prachtig vak, waar mode een belangrijk onderdeel van vormt. Helaas zie je dat naar mijn idee te weinig terug in beurzen en evenementen. Wij willen met deze Summer Party laten zien dat je juist met (zonne)brillen als modeaccessoire heel veel beleving kunt creëren voor de consument. Dick benadrukt dat het organiseren van dit soort events niet mogelijk is zonder de bijdrage van leveranciers. “De merken die hier vandaag aanwezig zijn, maken het mogelijk dat we zo’n tof evenement kunnen organiseren, dat mag best weleens worden benadrukt. Deze merken investeren in marketing, in beleving, zowel naar de opticiens als de consument toe. Dat dit jaar Centrop meedeed aan het event, is ook een stap in de goede richting. We willen zoveel mogelijk mensen met elkaar verbinden en momenten creëren om in een ongedwongen sfeer met elkaar te praten, want dat is waar het event óók om draait. Het is zeker niet alleen de mogelijkheid voor leveranciers om brillen te verkopen. We kunnen allemaal wat van elkaar opsteken en inspiratie uit elkaar halen. Kortom, dit event zorgt voor verfrissing en nieuwe energie binnen de optiek. Iets wat naar mijn idee absoluut nodig is, zeker als we jonge mensen willen interesseren om voor de optiek te kiezen en gezien de tekorten op de markt is dat broodnodig.” Na de modeshow konden de aanwezigen genieten van een heerlijke barbecue en de dag werd afgesloten met een afterparty met DJ Eno-C. Dat het event goed in de smaak viel, bleek uit de reacties van een aantal opticiens. “Dit soort events laten je op een andere manier kennismaken met zowel de leveranciers als optiekcollega’s. Het is natuurlijk ontzettend gezellig, maar door de inspirerende setting kom je ook tot nieuwe, verfrissende ideeën”, vertelt één van de aanwezigen. Een andere optiekondernemer geeft aan: “Dit event doet je beseffen hoe belangrijk beleving is. Het stimuleert mij ook om zelf na te denken over het organiseren van campagnes en events in mijn eigen winkel. Daarnaast zorgt het voor verbinding tussen leveranciers en opticiens, maar ook tussen optiekcollega’s onderling. Samen kom je tot heel andere inzichten. Je hoeft het wiel niet altijd opnieuw uit te vinden, je kunt ook uit een ander zijn of haar ideeën inspiratie halen.” De Summer Party van NanaWoody&John is mede mogelijk gemaakt door: Cazal, AM Eyewear, Etnia Barcelona, Marcolin met Tom Ford, Barton Perreira, MaxMara, Zegna en Web Eyewear, Charmant met Minamoto, Rodenstock, DeRigo Vision met Roberto Cavalli, Philipp Plein, Zadig & Voltaire, Chopard, en Porsche Design, EssilorLuxottica met Nikon, Prada en Persol, HOYA, Odé met Brett, Henry Jullien en Monoqool en Menrad met Jaguar en Scotch & Soda. Meer informatie: NanaWoody&John www.nanawoodyandjohn.com Credits Haar & make-up: Marja Hermes Fotografie: Studio Pasarella

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4