De Opticien nr 4 2023 Online

DE OPTICIEN NR 4 2023 68 INTERVIEW OPTICIENS ZIJN POSITIEF OVER VERNIEUWDE SMARTLIFE BRILLENGLAZEN VAN ZEISS De behoeften van consumenten veranderen voortdurend in de digitale wereld en daar wil ZEISS op inspelen met de update van het SmartLife portfolio. Op de vraag wat er precies is veranderd, antwoordt Karin Voermans, Product & Marketing Manager bij ZEISS: “De standaard draagparameters hebben een update gekregen conform de huidige montuurtrends. Daarnaast wordt door middel van HV-Core technologie rekening gehouden met twee rotatiecentra; voor zowel de horizontale als verticale oogbewegingen. Dit zorgt voor nog bredere gebieden met scherp zicht.” Onlangs gaf ZEISS het brillenglasportfolio van SmartLife een upgrade dankzij de ZEISS SmartView 2.0 technologie én werden alle SmartLife Individual glazen van ZEISS vernieuwd. Kortom, genoeg redenen om het gesprek aan te gaan met het team van ZEISS en met enkele zelfstandige opticiens om de eerste ervaringen in de winkels te bespreken. De nieuwste generatie brillenglazen op maat Naast deze update, zijn ook de ZEISS SmartLife Individual 3 brillenglazen vernieuwd. “De wereld is veranderd en het kijkgedrag van mensen verandert mee. Alles gaat snel en dat levert uitdagingen op. Doordat mensen continu bewegen en verschillende schermen en displays gebruiken, wordt er meer van de ogen gevraagd. Kortom, deze nieuwe levensstijl vraagt om een combinatie van helder centraal zicht en goed zicht in de periferie, om snel en makkelijk te kunnen schakelen tussen verschillende kijkafstanden en -richtingen en dat is precies wat we mogelijk maken met ZEISS SmartLife Individual 3 brillenglazen, de nieuwste generatie brillenglazen op maat.” ZEISS SmartLife Individual 3 houdt tot in detail rekening met unieke kijkbehoeftes, gewoonten en individuele parameters door gebruik te maken van ZEISS Intelligence Augmented Design technologie (IAD). “De glazen maken gebruik van deze technologie om gegevens van een individuele brildrager te matchen met een set van 12,5 miljoen datapunten van kijkgedrag in specifieke leeftijdsgroepen. Zo kunnen we voorspellen hoe uw klant in het dagelijks leven kijkt en kunnen we het ontwerp van ieder brillenglas hier perfect op afstemmen. De glazen zijn beschikbaar voor alle brildragers en worden geleverd als unifocale, digitale en multifocale glazen, in alle indexen en materialen”, aldus Karin.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4