De Opticien nr 4 2023 Online

DE OPTICIEN NR 4 2023 92 INTERVIEW Dat ze bij Menrad the Vision niet stilzitten, blijkt onder meer uit de toenemende focus op duurzaamheid. Sander: “Duurzaamheid is op dit moment een onderwerp waar niemand omheen kan. Ook wij nemen hierin onze verantwoordelijkheid. Zo hebben we vorig jaar onze 6P-strategie op het gebied van duurzaamheid gelanceerd.” 6P-strategie De eerste ‘P’ staat voor Product. Sander: “We gebruiken hoofdzakelijk biologisch afbreekbaar acetaat voor onze monturen en zonnebrillen. Daarnaast zijn de demolenzen gemaakt van afbreekbaar materiaal. De tweede ‘P’ staat voor POS/ POP. Alle POP/POS materialen worden op dit moment gemaakt van duurzaam en gerecycled materiaal, evenals onze etuis. De derde ‘P’, Power, toont onze verduurzaming op het gebied van stroom aan. Sinds 2022 maken wij alleen nog maar MENRAD THE VISION IS KLAAR VOOR DE TOEKOMST Menrad the Vision is al meer dan 125 jaar een begrip als het gaat om betrouwbaarheid en het leveren van kwalitatief hoogwaardige correctiemonturen en zonnebrillen. De kernwaarden die ooit door de oprichter van dit familiebedrijf zijn gedefinieerd zijn vandaag de dag misschien nog wel actueler dan ooit. “Of het nu gaat om de collecties en licentiemerken zoals Jaguar en Scotch & Soda, over de digitalisering van de hele productie en logistiek of de zorg voor het milieu, Menrad the Vision heeft zich, in het veranderende Optiek landschap, altijd geruisloos weten aan te passen aan de huidige tijdgeest. Een strategie die al jaren garant staat voor een uitstekende relatiebasis en die tevens klaar is voor de toekomst”, aldus Sander van de Meeberg, Managing Director bij Menrad Nederland. We gaan met Sander in gesprek over de ontwikkelingen binnen het bedrijf. gebruik van groene stroom. Daarnaast bestaat het grootste deel van onze auto vloot inmiddels uit elektrisch aangedreven auto’s. De vierde ‘P’ hoort bij People, omdat we onze medewerkers stimuleren om zo duurzaam mogelijk te handelen in onze dagelijkse werkzaamheden. Uiteraard mag het begrip Partnerships, de vijfde ‘P’, niet ontbreken in onze strategie. We selecteren en beoordelen onze businesspartners en stakeholders op hun duurzame ambities. Daarnaast participeren we in lokale groene initiatieven om zo onze footprint te verlagen. Tot slot staat de laatste ‘P’ voor Packaging. We gebruiken namelijk gerecycled en biologisch afbreekbaar materiaal voor al onze verpakkingsmaterialen. Kortom, we zijn volop in beweging om ons steentje bij te dragen aan een betere toekomst.” Mod. 82098 JOOP_SS23_RX_SUN_A4_hoch.indd 2 22.11.22 07:41 Revo_SS23_SUN_A0_hoch.indd 2 12.12.22 21:02 WSun: CAPE SS703383751 in Ecru Horn. M Sun: DENVER SS801550253 in Tort. © 2022 Scotch and Soda. All rights reserved 01/02/2023 - 31/07/2023. advertentie

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4