De Opticien nr.5 2017

D e O p t i c i e n n r 5 2 0 1 7 4 I n h o u d P. 10 INTERVIEW Armand van Lingen richtte 2,5 jaar geleden Bloomdale Eyewear op en na een succesvolle start in het buitenland is het merk vanaf begin dit jaar ook op de Nederlandse markt verkrijgbaar. Bloomdale ontwerpt brillen voor een breed publiek met stijlvolle vormen, edgy kleurcombinaties waarin altijd een montuur te vinden is die bij zijn of haar persoonlijkheid past. dit wordt ondersteund door het nieuwe frisse en speelse marketing concept wat we ontwikkeld hebben met de slogan “a bloomdale for every face”, Vertelt Armand van Lingen enthousiast als we hem bezoeken in zijn kantoor in Rosmalen. P. 48 JULBO IS SPORTIEVE, TECHNISCHE EN BETROUWBARE PARTNER VOOR DE OPTICIEN Van Essen Optiek uit Venray werkt al enige tijd intensief met Julbo samen. Zo is er een complete shop-in-shop van Julbo en prijkt er een wielrenfiets in de etalage waarop enkele zonnebrillen van het sportmerk uitgestald zijn. Van Essen Optiek gelooft dan ook in de verkoop van de sportbril bij de optiekzaak: “We willen ons graag onderscheiden van de concurrentie. Het bieden van een high-performance zonnebril als Julbo trekt sporters aan. Dit levert zeer tevreden en loyale klanten op, omdat we hen helpen bij het verbeteren van de sportprestaties.” P. 31 WINIPRO KOSTBAAR? OPTIBYTES MAAKT HET BETAALBAAR “We kunnen niet vaak genoeg vertellen dat de management software ‘winIPRO’ ongekende mogelijkheden biedt voor alledaagse handelingen”, vertelt Hans Zwijsen van winIPRO. “Het modulai- re ICT systeem bevat slimme modu- les waarmee u uw bedrijfsvoering nog inzichtelijker maakt. Zo geeft de uit- gebreide statistiekmodule niet enkel inzicht in de bedrijfsmatige cijfers, ook kunt u met de parameters zeer gedetail- leerd op de behoeften van uw doel- groep inspelen. Hetgeen leidt tot klan- tenbinding, tevredenheid en denkbaar tot hogere verkoopcijfers.” 48 14 10 P.14 COVERSTORY Menrad Benelux heeft met de komst van merken als Italia Independent en REVO zichzelf sterk binnen de optiek- markt geprofileerd. Naast de aangetrokken licentiemerken zijn ook de eigen merken van groot belang voor het bedrijf, en vormen deze een dé basis voor Menrad. De ontwerpen van JAGUAR, Joop!, Davidoff en Morgan zijn volledig van nu en tegelijkertijd van hoge kwaliteit, waardoor veel opticiens er maar wat graag mee werken. Met andere woorden: Menrad Benelux staat al jaren sterk in de markt en dat is mede de danken aan directeur Sander van de Meeberg. “We hebben een mooie periode achter de rug met ons bedrijf waarin we ons hebben gemoderniseerd en ontwikkeld. Daarom gaan we vanaf december 2017 verhuizen naar de Van Nelle Fabriek in Rotterdam. Een prachtig nieuwe ruimte, die beter past bij de nieuwe weg die Menrad Benelux bewandelt.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4