De Opticien nr.5 2017

Julbo is sinds 2015 het enige sportbrillenmerk met een eigen RX-laboratorium en daarom kan het gehele productieproces in eigen huis worden aangestuurd. Hierdoor is het voor het bedrijf mogelijk om een hoger niveau van kwaliteit, reactiviteit, keuze en service te bieden, ook als het gaat om technologische oplos- singen zoals het aanbieden van technische zonneglazen op sterkte in brillen met een gecurved montuur. Het assembleren van glazen op sterkte in een gebogen montuur, is iets dat tot tien jaar geleden technisch nog onmogelijk was. Julbo maakt deze vandaag de dag zelf in eigen fabriek en dat maakt ons een innovatieve en betrouwbare partner.” Van Essen: “Bij ons komen er klanten in de winkel die niet op de hoogte zijn van de mogelijkheden van bijvoorbeeld een gecurvde sportbril op sterkte. Dit is zoals Bart ook aangaf een ontwikkeling van de laatste tien jaar. Je kan de consument dus daadwer- kelijk iets bijzonders bieden. Sinds Julbo alles zelf in huis produceert, hebben ze de kwaliteit van de visuele afwerking en pasvorm kunnen verbeteren. We kunnen nu dun- nere lenzen dan ooit aan de consument aanbieden. Bovendien is de service van Julbo ongekend, binnen enkele dagen is de bril geheel op sterkte weer bij ons in de winkel. De lijnen zijn simpelweg kort en dat werkt ontzettend prettig.” Bart van Driel vult aan: “Sportmensen kunnen nu dus profiteren van een beter afge- werkt product dat ze in staat stelt om alles te doen, van de extreemste sporten tot vrije tijdsactiviteiten. Voor opticiens betekent de opening van het laboratorium meer service. Denk bijvoorbeeld aan het online bestellen van brillen geselecteerd op model of oogafwijking, een dikteberekeningstool en een live chatmogelijkheid met het Julbo verkoopteam.” SHOP-IN-SHOP Van Essen: “Naast de kwaliteit van de brillen zijn we erg blij met de shop-in-shop van Julbo. Sportbrillen zijn in vergelijking met de monturen een niche-markt, maar door ze een prominente plek in de winkel te geven, weet de consument de sportbril te vinden. Een veelgemaakte fout is om de sportbrillen tussen de gewone zonnebrillen te hangen, omdat ‘de sporter’ een andere klant is dan de ‘gewone’ zonnebrildrager. Met een shop- in-shop kan je de beleving van de sportbril veel beter tot zijn recht laten komen. Je merkt dat de shop-in-shop in de praktijk zijn vruchten afwerpt. Laatst kwam er letterlijk een wielrenner onze zaak binnenrijden. Althans, zijn racefiets kon niet op slot en uiter- aard lieten wij hem met fiets en al binnen. Moet kunnen!” Van Essen tot slot: “De sportbril blijft een niche-markt binnen de optiek, maar wel één met veel potentie. Zeker met een bedrijf als Julbo achter ons, kunnen wij onze klanten meerwaarde bieden en ons onderscheiden van de concurrentie. Wij zien een sportieve toekomst met Julbo tegemoet!” Voor aanvullende informatie: Julbo, tel. +31 (0)6 41247376 , www.julbo.com D e O p t i c i e n n r 5 2 0 1 7 55

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4