De Opticien nr.5 2017

D e O p t i c i e n n r 5 2 0 1 7 80 O p t i e k i n b e e l d Van Daalen Optiek UIT NAALDWIJK PIETER EN ROSANNE VAN DAALEN ZIJN ZICH BEWUST VAN DE HUIDI- GE ONTWIKKELINGEN IN DE OPTIEKBRANCHE EN WISTEN DAAROM DAT DE TIJD RIJP WAS VOOR EEN WINKEL MET EEN HOGE ONDER- SCHEIDENDE WAARDE. EN DAT DIT GELUKT IS, IS EEN UNDERSTATE- MENT. ZE BLIJVEN ER ZELF BESCHEIDEN EN NUCHTER ONDER, WAT HEN NATUURLIJK SIERT, MAAR WIJ VAN VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN WAREN ERG ONDER DE INDRUK. OP BIJZONDERE WIJZE WISTEN ZE EEN MONUMENTAAL PAND OM TE BOUWEN TOT IN ONZE OGEN ÉÉN VAN DE MOOISTE OPTIEKZAKEN VAN NEDERLAND. TIJD DUS VOOR EEN GESPREK MET PIETER EN ROSANNE EN HUN COMPLEET NIEUWE VAN DAALEN OPTIEK. Pieter komt uit een echte optiekfamilie en nam de zaak van zijn ouders over. En met de komst van de nieuwe winkel, verhuisden ze weer terug naar het Wilhelminaplein in Naaldwijk, waar het voor de vader van Pieter allemaal begon. Niet op de oude locatie overigens, maar in het oude gemeentehuis van Naaldwijk dat onder monumentenzorg valt. Rosanne heeft daarentegen juist een achtergrond in de marketing en recruitment en leerde Pieter kennen tijdens hun gezamenlijke hobby in de watersport. “Ik vind het juist erg verfris- send dat Rosanne geen optiekachtergrond had toen we elkaar leerden kennen. Ik denk juist dat we daardoor zo’n goed team vormen. Ik heb de technische kennis en Rosanne overziet als geen ander het grotere geheel en weet wat ze neer wil zetten.” Rosanne: “We merkten al een tijd dat we uit onze jasje groeiden op de vorige locatie. We zijn heel bewust met z’n tweeën dit nieuwe avontuur ingegaan. Zo hebben we een bedrijfsleider aangesteld, zodat wij de ruimte en tijd kre- gen om ons op het vormgeven van de nieuwe winkel te richten. Gezien de huidige ontwikkelingen in de optiekmarkt wisten we dat we voor de toekomst een statement moesten maken en bovenal een comfortabele werkplek voor ons team wilden creëren. Ook de oogzorg wilden we beter tot zijn recht laten komen door het meer zichtbaar te laten zijn voor de klant.” VAN BOUWVAL TOT OPTIEKZAAK Pieter: “We hebben meerdere locaties bekeken, maar toen we het oude stad-

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4